عمار الحکیم: همه‌پرسی کردستان، گامی خلاف جهت وحدت عراق است

عمار الحکیم: همه‌پرسی کردستان، گامی خلاف جهت وحدت عراق است
پنج‌شنبه 23 شهريور 1396 - 19:00

سید عمار الحکیم رئیس حزب «جریان ملی حکمت» عراق گفت: همه‌پرسی کردستان، گامی خلاف وحدت عراق و موضع برخی کشورهای منطقه مشکوک است.

العالم - عراق

«عمار الحکیم» رئیس حزب «جریان ملی حکمت» عراق اعلام کرد اصرار بر اجرای همه‌پرسی (کردستان) گامی در جهت عکس وحدت عراق است و آرامش و همبستگی اجتماعی را در معرض خطر و تنش قرار می دهد.

وی گفت: «گفت‌وگو» اساس تمام راه‌حل‌هاست و به تشکیل جبهه‌ای ملی برای دفاع از وحدت عراق و همراه کردن مردم برای حفاظت از این وحدت فرامی‌خوانیم.

الحکیم تصریح کرد: ملت کردستان باید بداند قدرت و رفاهش زمانی وجود دارد که با عراق، بافت جامعه عراق و نیز امت واحد عراق همراه باشد.

عمار الحکیم مواضع برخی کشورها را مشکوک دانست و افزود: ما موضع برخی کشورهای منطقه و نیز جامعه بین‌المللی در حمایت از وحدت و حاکمیت عراق را می‌ستاییم اما شاهد مواضع مشکوک برخی کشورهای منطقه نیز هستیم.

وی در ادامه به بحران اخیر برای مسلمانان میانمار پرداخت و افزود: ظلم‌های وارده به مسلمانان میانمار ثابت می‌کند که جامعه بین‌المللی هم‌چنان از توقف ظلم یک انسان در حق انسان دیگری عاجز است و علیرغم همه شعارها، عدالت همچنان دور از دسترس است.

عمار الحکیم سپس از سازمان همکاری اسلامی درخواست کرد یک تیم تحقیق به میانمار بفرستد تا حجم «جنایت‌ها» را برآورد کند و در مجامع بین‌المللی برای توقف این جنایت‌ها تلاش کند.

پربیننده ترین خبرها