نقوی‌حسینی: آمریکا به دنبال توقف برجام است

نقوی‌حسینی: آمریکا به دنبال توقف برجام است
جمعه 24 شهريور 1396 - 09:24

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که آمریکا به دنبال توقف برجام است و می‌خواهد هزینه آن را به گردن ایران بیندازد که تاکنون موفق نشده است.

العالم- ایران/ سیاسی

سیدحسین نقوی حسینی در تحلیلی از تحولات و تحرکات اخیر توسط آمریکایی‌ها و سایر کشورهای عضو گروه ۱+۵ گفت: فردای امضای توافق برجام آمریکایی‌ها با تحریم تعدادی از شخصیت‌های حقوقی و حقیقی ایران عملا مجموعه اقدامات‌شان را آغاز کردند که نشان دهند آن‌ها به برجام پایبند نیستند.

وی با بیان اینکه «آمریکایی‌ها با طراحی سناریوهای مختلف و بهانه‌جویی از جمله فشار به آژانس به دنبال توقف برجام هستند»، افزود: آمریکایی‌ها به آژانس فشار آوردند تا در پایبندی ایران به اجرای تعهداتش تردید ایجاد کنند و در این راه تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران اعمال کردند و حتی سناریوی الحاق بندی درباره فعالیت‌های موشکی ایران به برجام را مطرح کردند تا در نهایت با هر ترفندی روند اجرای برجام و تعهداتشان را کند کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در این بین براساس اعلام شفاهی و بیانیه رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به برجام پایبند بوده است. گزارش‌هایی که نقشه‌های آمریکا را بر هم زده است. آمریکا نیز چون نمی‌خواهد هزینه توقف برجام را بدهد به دنبال این است که ایران را مقصر جلوه دهد تا در نهایت از طریق قطعنامه ۲۲۳۱ و نهادهای مورد نظرش اقداماتی علیه ایران انجام دهد.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه «آمریکا به دنبال توقف برجام است» گفت: آمریکا می‌خواهد هزینه توقف برجام را به گردن ایران انداخته و ایران را مقصر جلوه دهد که تاکنون موفق به اجرای سناریوی خود نشده است اما قطعا آمریکا دست از این کارهایش برنمی‌دارد چون اعتقادی به ادامه برجام ندارد.

وی درباره آینده برجام و رفتار ایران نسبت به اقدامات آمریکا گفت: آینده برجام بستگی به رفتار جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو ۱+۵ دارند. تا زمانی که این کشورها مصر به حفظ برجام باشند قطعا جمهوری اسلامی ایران مسیر حفظ برجام را طی می‌کند ولو اینکه یکی از اعضای ۱+۵ عضو متخلف باشد.

نقوی حسینی اضافه کرد: کشورهای عضو گروه ۱+۵ باید در برابر تخلف آمریکا ایستادگی کنند چون برجام توافق بین‌المللی است که بین ایران و این شش کشور بسته شده لذا اگر آمریکا نخواهد آن را اجرایی کند کشورهای دیگر باید جلوی او را بگیرند.

وی در عین حال گفت: اگر جمهوری اسلامی نیز روزی به جایی برسد که وجود برجام انتفاعی برای ملت ایران ندارد و یا کشورهای دیگر پایبند به اجرای آن نیستند، قطعا تصمیم دیگری خواهد گرفت.

ایسنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها