دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی:

امسال برای تسهیل و تسریع خروج زائران اربعین، روادید به صورت انفرادی صادر شود اربعین حسینی

 امسال برای تسهیل و تسریع خروج زائران اربعین، روادید به صورت انفرادی صادر شود  اربعین حسینی
جمعه 24 شهريور 1396 - 16:06

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، گفت: هزینه هر یک از زائرین اربعین حسینی، در مجموع برای گرفتن ویزا، بیمه و همچنین کارمزد ثبت نام برای شرکت در این مراسم، حدود 190 هزار تومان است.

العالم _ ایران / سیاسی

مجید آقابابایی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه از چهارشنبه هفته گذشته صدور ویزا برای زائرین اربعین حسینی در سفارت عراق به صورت آزمایشی آغاز شده بود و روز دوشنبه بیستم شهریورماه طی مراسمی در سفارت این کشورهمسایه به صورت رسمی این اقدام آغاز شد، گفت: همزمان با صدور ویزا در سفارت عراق در تهران ،در کنسولگری های این کشور درشهرهای مشهد، کرمانشاه و اهواز نیز صدور ویزا برای زائرین انجام می شود.

وی ادامه داد: از اوایل مهر ماه نیز12 دفتر موقت برای صدور ویزای اربعین حسینی در 12 شهر کشور شروع به کار خواهند کرد؛ موضوعی که در 2 سال اخیر نیز شاهد آن بودیم؛ ولی امسال روند صدور ویزا نسبت به سال‌های گذشته زودتر آغاز شده و پیش‌بینی می کنیم هیچگونه مشکلی برای هیچ یک از زائران جهت اخذ ویزا به وجود نخواهد آمد.

آقابابایی با بیان اینکه هزینه صدور ویزا برای اربعین 40 دلار در نظر گرفته شده و این یک رفتار متقابل است، ادامه داد: ایران نیز برای صدور ویزا برای اتباع عراقی 40 دلار دریافت می کند.

وی همچنین با بیان اینکه امسال بیمه ایران، زائرین اربعین حسینی را تحت پوشش قرار داده و نسبت به سال قبل خدمات بیمه ای  که ارائه می شود، گسترده‌تر خواهد بود،‌ افزود: حدود 25 هزار تومان نیز برای بیمه از زائران اخذ می شود. در کنار آن زائران می‌بایست حدود 4 دلار نیز بابت کارمزد ثبت نام در سامانه مربوطه بپردازند که در مجموع هزینه‌های زائران برای اخذ ویزا، بیمه و همچنین کارمزد ثبت نام 190 هزار تومان خواهد بود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه زائران هیچ نیازی ندارند که برای پرداخت این هزینه‌ها ارزی بپردازند و کلیه هزینه‌ها به ریال از آنها توسط کارت‌های شتاب دریافت می‌شود، خاطر نشان کرد: تلاش داریم که امسال برای تسهیل و تسریع خروج زوار، بیشتر روادید به صورت انفرادی صادر شود.

آقابابایی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه زائران باید برای خروج از کشور ، حتما ویزا بگیرند، گفت: امسال لایه‌های امنیتی در کنار مرزها بخصوص مرز مهران شدت گرفته و نیروی انتظامی با متخلفان از جمله کسانی که بدون ویزا در صدد خروج از کشور هستند، برخورد می‌کند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها