انفجاربمب در بنغازی ليبی شش زخمی به جا گذاشت

انفجاربمب در بنغازی ليبی شش زخمی به جا گذاشت
شنبه 25 شهريور 1396 - 00:23

یک مسئول امنیتی محلی در لیبی روز جمعه اعلام کرد در انفجار خودرو بمب گذاری شده نزدیک مرکز پلیس در بنغازی شش نفر از جمله چهار نظامی زخمی شدند.  

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بنغازی، حمدی الدینالی فرمانده گشتیهای نیروهای ویژه و مبارزه با تروریسم به فرانس پرس گفت : بر اثر انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در حمله به مقر اداره گذرنامه مناطق شرق لیبی چهار نفر از نظامیان این مرکز و دو کارمند تفریحگاه بودزیره زخمی شدند.  
الدینالی هسته های تروریستی خاموش در شهر بنغازی را به دست داشتن در این انفجار به منظور بی ثبات کردن این شهر که  آزادسازی آن را از کنترل این گروههای تروریستی اعلام کرد ، متهم کرد.  
اوایل ژوئیه 2017 پس از گذشت بیش از سه سال درگیری، آزادسازی بنغازی از چنگال گروههای تروریستی اعلام شده بود.  
لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی و کشته شدن او در سال 2011 در پی قیام مردمی مورد حمایت دخالت نظامی فرانسه ، انگلیس و آمریکا ، در هرج و مرج به سر می برد.  
بنغازی پایگاه انقلاب لیبی بود که به پایگاه گروههای تکفیری تبدیل شد. این شهر خشونتهایی را شامل حمله به نمایندگیهای دیپلماتیک و نیروهای امنیتی شاهد بود.  
شبه نظامیان در سراسر لیبی قدرت گرفته اند و درحال حاضر در این کشور دو قدرت با هم رقابت می کنند، دولت وحدت ملی که مورد حمایت جامعه بین المللی قرار دارد و مقر آن در طرابلس است و قدرتی دیگر در شرق این کشور که مورد حمایت ژنرال خلیفه حفتر فرماندهی گروه موسوم به ارتش ملی لیبی قرار دارد.  
فایز السراج نخست وزیر لیبی و ژنرال خلیفه حفتر فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی که شرق این کشور ناآرام را در کنترل خود دارد، اواخر ژوئیه نزدیک پاریس زیر نظر امانوئل ماکرون دیدار کردند که در نهایت دو طرف درگیر به آتش بس و برگزاری انتخابات در سال آینده متعهد شدند.  
حفتر و فایز سراج نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در پاریس در چارچوب تلاشها برای میانجی گری به منظور حل مسالمت آمیز بحران لیبی دیدار کرده بودند.  
در این دیدار آتش بس در لیبی به جز در موارد عملیات مبارزه با تروریسم اعلام شد.  ارتش ملی لیبی معمولا رقبای خود را تروریست توصیف می کند.  
فائز السراج اوایل اوت خواستار برگزاری همه پرسی در مورد پیش نویس قانون اساسی شد که پس از سال ها نزاع و بحث در این کشور جنگ زده تایید شد.  
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها