کمک ایران به کشوری که 25 درصد داروی آن تقلبی است

کمک ایران به کشوری که 25 درصد داروی آن تقلبی است
شنبه 25 شهريور 1396 - 08:00

چهارمین کشور پرجمعیت دنیا با بازار بالغ بر ۶ میلیارد دلاری دارویی خود طی سال گذشته و پس از مواجهه با بحران واکسن‌های تقلبی، مصمم به بازسازی ساختار سازمان غذا و داروی خود شده است.

العالم _ ایران / علمی

روسای سازمان غذا و داروی ایران و اندونزی به‌منظور استفاده از تجربه و توانمندی ایران در ردیابی و رهگیری فراورده‌های سلامت تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی ایران و  دکتر لوکیتو، همتای اندونزیایی وی، در راستای  بهره مندی از تجربه نظام رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور  معروف به TTAC ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

بنا بر این گزارش خانم دکتر لو کیتو و  هیئت عالی مدیریتی و کارشناسی همراهش که به همین منظور به ایران سفر کرده اند طی بازدیدها و جلسات مختلف با طرح TTAC بیشتر آشنا شدند. 

همچنین مقرر شد که تبادل اطلاعات، بیشتر در این زمینه بین کارشناسان تیم فنی طراح و پیاده کننده سامانه تی تک و کارشناسان کشوراندونزی انجام پذیرد. 

لازم به ذکر است که کشور اندونزی بعنوان پرجمعیت ترین کشور مسلمان و چهارمین کشور پرجمعیت دنیا با بازار بالغ بر 6 میلیارد دلاری دارویی خود طی سال گذشته و پس از مواجهه با بحران واکسن‌های تقلبی، مصمم به بازسازی ساختار سازمان غذا و داروی خود شده است.

بر اساس گزارش‌های موجود، بالغ بر 25 درصد از بازار دارویی آن کشور شامل فرآورده های دارویی تقلبی است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها