روسیه: دموکراسی آمریکایی تنها آشوب، جنگ و فاجعه به بار می‌آورد

روسیه: دموکراسی آمریکایی تنها آشوب، جنگ و فاجعه به بار می‌آورد
شنبه 25 شهريور 1396 - 16:51

رئیس شورای فدارسیون روسیه هشدار داد، آنچه که آمریکا به عنوان "صادر کردن دموکراسی" انجام می‌دهد صرفا تلاشی برای حفظ موضع سلطه جویانه خود در جهان است که آشوب، جنگ و فاجعه برای کشورهای دیگر به ارمغان می‌آورد.

العالم - آمریکا

راشاتودی --- والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدارسیون روسیه در مصاحبه‌ای به مناسبت روز جهانی دموکراسی در تاریخ ۱۵ سپتامبر گفت، از نظر وی درگیری‌های متعدد طولانی در سراسر جهان عمدتا به سبب مداخله کشورهای غربی در امور داخلی کشورهای دیگر اتفاق افتاده است.

ماتوینکو اظهار کرد: آنها (غربی‌ها) از ابزارهای مختلف اعمال فشار سیاسی و اقتصادی استفاده می‌کنند. آنها دست به انقلاب‌های رنگی و یا حتی حملات نظامی مستقیم می‌زنند در حالی که لفاظی آنها با محوریت "حفظ دموکراسی" صورت می‌گیرد در حالی که دیگر کسی فریب این لفاظی‌ها را نمی‌خورد.

وی افزود: دلیل پشت این عملیات‌ها از جانب آمریکا و هم‌پیمانانش تمایل آنها برای حفظ موضع سلطه جویانه خود در جهان است تا جایی که مساله به صادر کردن دموکراسی مربوط می‌شود ما مشاهده کردیم که تنها این کار برای مردم کشورهای دیگر آشوب، فاجعه و جنگ به ارمغان آورده است.

وی تاکید کرد: دموکراسی به معنی یکسری اصول نظری نیست بلکه به معنی ابراز اراده شهروندان کشورهاست.

او گفت: هیچ کشور یا گروهی نمی‌تواند مدعی اینکه تنها مدل معتبر دموکراسی در جهان است و بقیه کشورها باید از آن کپی کند، شود. قرار نیست در جهان استاد و یکسری کشورها شاگرد باشند. هر کشور و هر مردمی حق انتخاب مدل دموکراسی خود را بدون هرگونه مداخله خارجی دارند.

او خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که روسیه در تاریخ معاصر با آن مواجه شده ناشی از عاریت گیری غیرضروری تجارب خارجی‌ها بود که تا اواخر دهه ۱۹۹۰ تقریبا باعث سقوط قدرت کشور ما شد.

ماتوینکو گفت: تنها مسیر پیشنهادی و اجرا شده به شکل مداوم از جانب ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه باعث فاصله گرفتن کشور ما از فاجعه و حفظ تمامیت ارضی و سیاسی آن شد. روسیه توانست هم به عنوان یک دموکراسی و هم به عنوان یک کشور قدرتمند و معتبر موفق شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها