دردسرهای دانش‌آموزان چاق در مدرسه

دردسرهای دانش‌آموزان چاق در مدرسه
شنبه 25 شهريور 1396 - 17:03

پژوهشگران در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که بچه‌های چاق در مدرسه بیشتر از دیگر بچه‌ها توسط همسالانشان مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

العالم - گوناگون

تازه‌ترین مطالعه محققان آمریکایی نشان داده است کودکانی که در دوران بچگی دچار اضافه‌وزن و چاقی هستند، در بزرگسالی دچار افسردگی می‌‌شوند.

بر اساس نتایج حاصل از یک مطالعه جدید، چاقی در سنین کودکی می‌تواند مشکلاتی را از لحاظ روحی در سنین بالاتر ایجاد کند.

محققان اروپایی با برسی 20 هزار دانش‌‌‌آموز دوره دبستان دریافتند، بچه‌های چاق در مقایسه با کودکان با وزن مناسب، در سنین بزرگسالی سه برابر بیشتر دچار افسردگی می‌شوند و اگر چاقی هم در بچگی و هم در بزرگسالی باشد، این احتمال چهار برابر است.

پژوهشگران در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که بچه‌های چاق در مدرسه بیشتر از دیگر بچه‌ها توسط همسالانشان آزار و اذیت می‌شوند؛ همچنین اضافه‌وزن ظاهر آنها را زشت می‌کند و تأثیر منفی بر چهره آنها می‌گذارد؛ این عوامل می‌توانند ریسک بروز افسردگی در سنین بالاتر را در آنها افزایش دهد. 

محققان آمریکایی در دانشگاه دوک باور دارند، این دسته از کودکان ممکن است در خانواده مشکلی نداشته باشند، اما چاقی آنها در مدرسه باعث بروز مشکلات بسیاری می‌شود که بواسطه آن دانش‌آموز مضطرب شده و سطح هورمون استرس افزایش می‌یابد. 

منبع: فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها