در نخستین حضور خود در سازمان ملل؛

ترامپ در 7 متری کره‌شمالی سخنرانی می‌کند!

ترامپ در 7 متری کره‌شمالی سخنرانی می‌کند!
يکشنبه 26 شهريور 1396 - 01:39

ترامپ در فاصله هفت متری از نمایندگان کره شمالی در نیویورک سخنرانی می کند.

 

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان،  شمارش معکوس برای برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز دوشنبه در نیویورک مقر دائمی این سازمان آغاز شده است. تا دو روز دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از پشت تریبون سازمان ملل متحد برای اولین بار سخنرانی خواهد کرد. او همان کسی است که سخنان آتشین و تند علیه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بیان کرده است.

اما ترامپ این بار از جایی این سخنان را مطرح می کند که در نزدیک ترین فاصله با هیات کره شمالی قرار خواهد داشت. در واقع، هیات کره شمالی در ردیف اول جایگاه مخاطبان در محل ساختمان سازمان ملل متحد خواهد نشست که فاصله آن تا تریبون سخنران فقط بیست فوت (حدود هفت متر) است.

البته سابقه این نوع تعامل مقامات کشورهای مختلف جهان با آمریکا در مجمع سازمان ملل متحد به سالهای قبل بازمی گردد. در گذشته سخنرانی های به یادماندنی رهبران برخی از کشورها در این محل انجام شده است. سخنرانی فیدل کاسترو یا معمر قذافی و پاره کردن منشور سازمان ملل متحد ازجمله این سخنرانی ها است. هوگو چاوز رئیس جمهور سابق ونزوئلا نیز وقتی پس از جرج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا در جایگاه سخنران قرار گرفت و از این سخن گفت که اینجا هنوز بوی گوگرد (بوی مرگ) می دهد! این اشاره او به حضور جرج بوش در سخنرانی قبل از او بود.

یکی دیگر از سخنرانهای نشست امسال که برای اولین بار در مجمع عمومی سازمان ملل  سخنرانی می کند امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها