افتتاح سامانه فرزندخواندگی بهزیستی

افتتاح سامانه فرزندخواندگی بهزیستی
يکشنبه 26 شهريور 1396 - 13:08

رئیس سازمان بهزیستی از افتتاح سامانه فرزندخواندگی خبر داد و گفت: با افتتاح این سامانه زوجین متقاضی راحت تر از گذشته می توانند برای فرزندخواندگی ثبت نام کنند.

العالم- ایران/ اجتماعی

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه همایش منطقه ای بزرگداشت روز ملی خانواده در جمع خبرنگاران گفت: سامانه فرزندخواندگی امروز افتتاح شد و این طرح به صورت پایلوت در تهران انجام می شود و پس از گذراندن فاز آزمایشی به سرعت در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

محسنی بندپی افزود: این سامانه برای سه گروه از متقاضیان راه اندازی شده، اول افرادی که بچه دار نمی شوند، دوم خانواده هایی که یک فرزند دارند و در مرحله سوم نیز دختران مجرد می توانند برای ثبت نام و تقاضای فرزندخواندگی در این سامانه اقدام کنند.

وی گفت: افتتاح سامانه فرزندخواندگی از مراجعات حضوری و بروکراسی اداری جلوگیری می کند و متقاضیان راحت تر از گذشته می توانند روال فرزندخواندگی را طی کنند.

محسنی بندپی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد کودکان بهزیستی بدسرپرست هستند و ما امین موقت آنها هستیم که به صورت موقت می توانیم سرپرستی آنها را واگذار کنیم، اما این کودکان متقاضی زیادی در میان مردم ندارند.

به گفته وی، در حال حاضر واگذاری فرزند به خانواده های متقاضی سه ماه زمان می برد که نسبت به گذشته کوتاه تر شده است.

وی در مورد بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیز گفت: تاکنون ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار در شهرها و ۵۰ هزار نفر نیز در روستاها تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته اند و سعی داریم تعداد آنها را افزایش دهیم.

مهر 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها