آمریکا باردیگر بر خروج از پیمان آب‌وهوایی پاریس تاکیدکرد

آمریکا باردیگر بر خروج از پیمان آب‌وهوایی پاریس تاکیدکرد
يکشنبه 26 شهريور 1396 - 18:42

سخنگوی کاخ سفید مجدداً تأکید کرد که دولت ترامپ مصمم است تا آمریکا را از توافق آب‌وهوایی پاریس خارج کند،مگر آنکه شاهد تغییر در شرایط این پیمان و ایجاد مشوق‌های بیشتر برای آمریکا باشیم.

العالم ـ آمریکا

به گزارش CNN، سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد: دونالد ترامپ همچنان مصمم است تا آمریکا را از پیمان آب‌وهوایی پاریس خارج کند مگر آنکه تغییرات جدی در ساختار این پیمان ایجاد شود.

این اظهارات پس از آن از سوی کاخ سفید ارائه شد که یک دیپلمات اروپایی اعلام کرد مواضع آمریکا در قبال پیمان آب‌وهوایی پاریس نسبت به قبل تعدیل شده است.

دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که آمریکا را از پیمان آب و هوایی پاریس خارج می‌کند. در صورتی که دولت آمریکا نسبت به خروج از پیمان آب‌وهوایی پاریس صرف‌نظر کند یک عقب‌نشینی بزرگ و شکست قابل‌توجه برای ترامپ در عمل به وعده‌های انتخاباتی خود محسوب شده و عملاً یک گام برای نزدیک شدن به دموکرات‌ها محسوب خواهد شد.

لینت‌ سی والترز سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد است که هیچ تغییری در مواضع کاخ سفید در قبال پیمان آب‌وهوایی پاریس ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: همان‌گونه که پیشتر رئیس‌جمهور آمریکا به طور واضح اعلام کرده است آمریکا در حال خروج از پیمان پاریس است مگر آنکه شاهد تغییر در شرایط این پیمان و ایجاد مشوق‌های بیشتر برای آمریکا باشیم.

به گزارش ایسنا بنابر این گزارش، جان کوپویت مدیر بخش سیاست‌های جهانی آب‌وهوایی در موسسه سیرا کلاپ معتقد است امیدوار بودیم پس از دو طوفان پی در پی هاروی و ایرما کاخ سفید به اهمیت مقابله با تغییرات اقلیمی و آب‌وهوایی پی برده باشد.

وی ادامه داد: با تأکید مجدد کاخ سفید بر عدم تغییر مواضع آمریکا در قبال پیمان پاریس و اصرار آمریکا بر خروج از این پیمان همه آنهایی که فکر می‌کردند با وقوع دو طوفان کاخ سفید مواضع خود را تغییر خواهد داد، باید در نگاه خود تجدیدنظر کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها