فرانس24: وضع مسلمانان روهينگيا هر لحظه بدتر مي شود

فرانس24: وضع مسلمانان روهينگيا هر لحظه بدتر مي شود
يکشنبه 26 شهريور 1396 - 21:05

مسلمانان روهینگیا در بنگلادش با کمبود مواد غذایی مواجه هستند و از نظر بهداشتی در شرایط بسیار بدی به سر می برند و در معرض خطر بیماری های واگیردار قرار دارند. 

العالم ـ آسیا
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، پناهجویان روهینگیا همچنان از میانمار به سوی بنگلادش فرار می کنند. شماری از این آوارگان در اردوگاهی در جنوب بنگلادش مستقر شده اند. وضع بهداشتی پناهجویان روهینگیا رو به وخامت گذاشته است. سازمان های بشردوست از شیوع بیماری های واگیردار بیمناکند. مقامات بنگلادشی نیز محدودیت هایی برای تردد مسلمانان روهینگیا در نظر گرفته اند.

خبرنگار فرانس 24 می گوید: شمار زیادی از مسلمانان روهینگا برای دریافت چند کیسه برنج ازدحام کرده اند. 
یک زن روهینگیا گفت: من موفق نشدم برنج دریافت کنم. جمعیت به حدی زیاد است که حتی نتوانستم به کامیون حامل برنج نزدیک شوم. 
گزارشگر این شبکه فرانسوی ادامه داد: در این اردوگاه، مردم روهینگیا برای ادامه بقای خود مبارزه می کنند. فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان شاشانکار چاندرا از برنامه جهانی غذا را پخش کرد. وی گفت: برنامه جهانی غذا به عنوان یک سازمان بشردوست به هر خانواده ماهانه چهل کیلو گرم برنج تحویل می دهد.

گزارشگر ادامه داد: شمار مسلمانان روهینگیا در بنگلادش از مرز چهارصد هزار تن فراتر رفته و کنترل اوضاع از دست سازمان های غیر دولتی و بین المللی خارج شده است.

مجروحان در بیمارستانی در بنگلادش تحت درمان قرار گرفته اند. اکثر این افراد بر اثر انفجار مین های ضد نفر که در مرز بین میانمار و بنگلادش کار گذاشته شده است، مجروح شده اند.

شماری از مسلمانان روهینگیا که از میانمار به بنگلادش گریخته اند، در اردوگاهی به نام کوکس بازار مستقر هستند. دو اردوگاه بزرگ به نام کوتوپالونگ و نایاپارا نیز به اسکان پناهجویان روهینگیا اختصاص داده شده اند. مقامات بنگلادشی از ایجاد یک اردوگاه بزرگ دیگر در آینده نزدیک خبر دادند. ارتش بنگلادش از روز جمعه برای ساماندهی امداد رسانی به این آوارگان بسیج و عملیات سرشماری آوارگان روهینگیا نیز آغاز شده است. جابجایی این پناهجویان برای گسترش حضور آن ها در سراسر کشور نیز تحت کنترل قرار گرفته است.

شاکا سینا نخست وزیر بنگلادش خواستار کمک جامعه بین المللی به مسلمانان روهینگیا شده است. وی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته است و قصد دارد در خصوص این ماجرای غم انگیز انسانی که هر روز وخیم تر می شود، هشدار دهد. 

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها