تولید هر آیفون X چقدر برای اپل تمام می شود؟

تولید هر آیفون X چقدر برای اپل تمام می شود؟
يکشنبه 26 شهريور 1396 - 23:08

در حالی که تنها چند روز از معرفی آیفون X با برچسب قیمت 999 دلاری می گذرد و بسیاری آنرا سرسام آور می دانند، حالا تحلیلگران فناوری برای محاسبه سود اپل از فروش هر موبایل وارد عمل شده اند.

العالم - فضای مجازی

دیجیاتو -- تحلیلگران فناوری تاکید کرده اند که ساخت هر دستگاه آیفون X حدود 412.75 تمام می شود که به معنی سود 59 درصدی اپل از فروش هر موبایل با حافظه داخلی 64 گیگابایتی است.

با این حال تیم کوک مدیرعامل این شرکت در یکی از مصاحبه هایش گفته است: ما روی موبایل هایمان سود زیادی نمی گذاریم و شرکت‌های بسیاری وجود دارند که سود‌ بیشتری می برند. اپل بر اساس ارزش محصول بهای آن را مشخص می‌کند.

همانطور که انتظار می رفت گرانقیمت ترین قطعه آیفون X نمایشگر 5.8 اینچی با پنل سوپر رتینای سامسونگ است که به گفته منابع مختلف بین 80 تا 120 دلار هزینه در پی دارد. چیپست جدید A11 بیونیک که به گفته اپل قدرتمندترین تراشه تولید شده برای موبایل های هوشمند است نیز 26 دلار قیمت دارد.

از طرف دیگر مودم کوالکام بکار رفته در این موبایل 18 دلار، حسگر Face Id نزدیک به 25 دلار و پنل شیشه ای جلوی دستگاه 18 دلار روی دست اپل هزینه می گذارند. علاوه بر این حافظه 256 گیگابایتی ساخت توشیبا 45 دلار و رم 3 گیگابایتی نیز 24 دلار قیمت دارند.

البته تمام این 59 درصد به جیب اپل نمی رود چون موارد دیگری از قبیل بازاریابی، تدارکات، حقوق کارکنان، توسعه نرم افزار و غیره نیز هزینه های خاص خود را دارند.

در جدول زیر هزینه تولید و قیمت فروش آیفون X در کنار آیفون 6S ، آیفون 7 و گلکسی S8 ارائه شده و می توانید آن ها را با هم مقایسه کنید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها