وزیر انرژی آمریکا: اجرای ضعیف توافق هسته‌ای ایران را نخواهیم پذیرفت

وزیر انرژی آمریکا: اجرای ضعیف توافق هسته‌ای ایران را نخواهیم پذیرفت
دوشنبه 27 شهريور 1396 - 15:15

وزیر انرژی آمریکا طی سخنانی در «کنفرانس عمومی» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که واشنگتن اجرای «ضعیف» توافق هسته‌ای ایران را قبول نخواهد کرد.

العالم - آمریکا

«ریک پری» وزیر انرژی آمریکا که برای شرکت در نشست «کنفرانس عمومی» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین رفته، ادعا و اظهارنظر عجیبی درباره برجام کرده است.

«یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر در کنفرانس عمومی آژانس تأکید کرد که ایران به تعهداتش نسبت به برجام پایبند بوده است.

آمانو در حالی این اظهارات را مطرح کرد که او برای یک دوره دیگر و تا سال 2021 به عنوان مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتخاب شد..

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان امروز (دوشنبه) در شصت و یکمین نشست عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سخنانی بر پایبندی همه اعضا به تعهداتشان در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به سفر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین، اظهارات نیکی هیلی درباره بازرسی‌ها از تاسیسات ایران را غیرقابل توجیه و غیرعادی خواند.

«ریک پری» وزیر انرژی آمریکا هم که در این نشست حضور داشت، اظهاراتی درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مطرح کرد.

او که پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، جانشین «ارنست مونیز» در وزارت انرژی آمریکا شد، درباره توافق هسته‌ای ایران اظهارنظر کرد.

وزیر انرژی آمریکا درباره برجام تاکید کرد که «ما توافق هسته‌ای که به صورت ضعیف اجرا شود یا اینکه نظارت بر آن به صورت ناکافی باشد را نخواهیم پذیرفت».

این اظهارنظر در حالی صورت گرفته که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها تایید کرده ایران تعهدات برجامی خود را انجام داده و تحت شدیدترین رژیم بازرسی‌ها و راستی آزمایی قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها