امیرعبداللهیان در دیدار سفیر اوکراین:

عربستان اصرار دارد از طریق نظامی معادله منطقه را به نفع خودش تغییر دهد

عربستان اصرار دارد از طریق نظامی معادله منطقه را به نفع خودش تغییر دهد
دوشنبه 27 شهريور 1396 - 20:23

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: عربستان همچنان اصرار دارد که از طریق نظامی معادله را به نفع خود تغییر دهد و به راه‌حل سیاسی برای حل این بحران نمی‌اندیشد.

العالم _ ایران / سیاسی

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار «سرگئی بوردیلیاک» سفیر اوکراین در تهران با اشاره به آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها، گفت: دو کشور از ظرفیت‌ها و تجربیات بالایی برای توسعه و گسترش مناسبات برخوردار هستند که امیدواریم با افزایش تحرکات پارلمانی شاهد ارتقای هرچه بیشتر همکاری‌‌های فیمابین باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش حل مشکلات موجود برای صدور روادید و عدم وجود کارگزاری بانکی بین دو کشور را از مهم‌ترین اقدامات برای گسترش و ارتقای روابط تجاری دانست.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به اوضاع یمن، افزود: به دلیل طولانی شدن جنگ، فرصت رشد نیروهای تروریستی در منطقه بیش از گذشته شده است و این در حالی است که عربستان همچنان اصرار دارد که از طریق نظامی معادله را به نفع خود تغییر دهد و به راه‌حل سیاسی برای حل این بحران نمی‌اندیشد.

امیرعبداللهیان با ابراز تأسف از کشتار مردم مسلمان و بی‌دفاع میانمار افزود: نگرانی جمهوری اسلامی ایران در مسئله میانمار به دو موضوع برمی‌گردد، اولاً آنچه در میانمار شاهد آن هستیم نمونه بارز از یک نسل‌کشی سازمان‌یافته علیه مسلمانان است و مسئله دیگر که بی‌ربط به منطقه ما و منطقه بحرانی پیرامونی میانمار نیست، آن است که جنگ و ناامنی در جهان کنونی باعث رشد فزاینده جریان‌های تروریستی شده است که به ضرر جهان و منطقه می‌باشد.

«سرگئی بوردیلیاک» سفیر اوکراین در تهران نیز در این دیدار ضمن تشکر از فرصت ایجاد شده، گفت: حضور هیئت عالی‌رتبه از اوکراین در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در تهران، نشان‌دهنده اهمیت اوکراین به حفظ و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تأیید مشکلات موجود در رابطه با صدور روادید و عدم وجود کارگزاری بانکی بین دو کشور، اظهار داشت: با توجه به آمارهای موجود، اقدامات خوبی برای رفع این مشکلات طی دو سال اخیر صورت گرفته و امیدواریم زمینه همکاری‌های بیشتر و گسترده‌تر بین دو کشور افزایش یابد.

سفیر اوکراین در تهران ضمن تأکید بر اهمیت انجام سفر رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس به اوکراین، از دعوت رئیس مجلس اوکراین از لاریجانی برای سفر به اوکراین خبر داد.

پربیننده ترین خبرها