وزارت اطلاعات سرویس‌های خارجی غیرعلمی را شناسایی می‌کند

وزارت اطلاعات سرویس‌های خارجی غیرعلمی را شناسایی می‌کند
دوشنبه 27 شهريور 1396 - 21:01

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات سرویس‌های خارجی غیرعلمی را شناسایی می‌کند

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در نشست سراسری روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: جای شکر است برای ما که با دولتی مواجه هستیم که رییس جمهور، وزیر اطلاعات و اکثر وزاریش عضو هییت علمی هستند. ما عملا از دولت حقوق نمی گیریم و حقوق مان همان حقوق هیئت علمی است.

وی با اشاره به ضرورت امنیت برای توسعه همه جانبه کشور گفت: سرمایه‌گذاری اقتصادی حرکت فرهنگی و کار رسانه‌ای همه نیازمند امنیت است و این مسئله بستر را برای پویایی جامعه فراهم می‌کند.

وزیر اطلاعات افزود: امنیت زمینه‌ساز توسعه است که با نشاط و شادابی همراه باشد.امنیتی که با شادابی همراه نیست زمینه‌ساز توسعه نخواهد بود.

علوی ادامه داد: احساس امنیت اثر گذارتر از خود امنیت است. این احساس امنیت را حکومت ها برای مردم ایجاد می‌کنند زیرا در اسلام حکومت برای مردم است.

وی گفت: سرویس امنیتی در حکومت اسلامی یله و رها نیست بلکه چارچوب دارد و این چارچوب در نظام جمهوری اسلامی هم وجود دارد.

وزیر اطلاعات افزود: تجربه نشان داده است عبور از شرع و اخلاق نتیجه بخش نخواهد بود و کار اطلاعاتی نیز باید مبتنی بر اخلاق و شرع باشد. اثرگذارترین کار اطلاعاتی مبتنی بر اخلاق است.

وی گفت: در دولت یازدهم شاهد تجمعاتی مقابل مجلس بودیم که پلیس هم برای نظم و آرامش حضور داشت اما کار اطلاعاتی اخلاق‌مدار این است که کار به‌این مرحله نرسد. حضور پلیس برای زمان وقوع یک‌بحران است اما کار اطلاعاتی پیشگیری از وقوع بحران است. هنر کار اطلاعاتی و امنیتی این است که از ایجاد بحران جلوگیری کند.

علوی خاطر نشان کرد: کار دستگاه اطلاعاتی این است که با عینک واقع بینی پیش رود. بدگمانی جامعه را آلوده می سازد و منشا ناهنجاری ها خواهد شد.

وزیر اطلاعات گفت: اسلام می‌گوید به زندگی خصوصی مردم سرک نکشید و وارد چارچوب خانه آنها نشوید. نیت خوانی و بدگمانی نسبت به مردم در اسلام ممنوع است.

علوی افزود: اسلام می‌گوید کار اطلاعاتی و امنیتی کنید تا دشمن از آن بترسد والا مردم نباید از حکومت پلیس و کار اطلاعاتی و امنیتی بترسند. دانشجو و استادی که ارامش و امنیت را  احساس می کنند می‌تواند باعث رشد دانشگاه شوند و وقتی فضا برای احساس امنیت  و آزادی بیان باز شد امنیت پایدار ایجاد می‌شود.

وی افزود: ما دنبال امنیتی که متکی بر فکر تفکر عقل علم است هستیم. این امنیت می تواند برای کشور آرامش ایجاد کند در حال حاضر 500 دانشجوی مشغول تحصیل در دانشگاه وزارت اطلاعات داریم.

وی گفت: کدام 16 آذر ما مساله داشتیم؟ سال گذشته در 300 دانشگاه مراسم 16 آذر داشتیم که بدون مشکل بود. این بخاطر حضور نیروهای امنیتی نبود بلکه امنیتی بود که استاد و دانشجو حاکم کرد دولت یازدهم توانسته این امنیت را در جامعه ایجاد کند.

وی گفت: امروز امنیت یک‌ علم و رشته تحصیلی است. چندین همایش علمی در سال گذشته برگزار کردیم تا اگاهی افکار عمومی را در این زمینه بالا ببریم اساتید دانشگاه در زمینه راهکارهای افزایش امنیت بدون بالا رفتن هزینه آن‌ ارایه‌ دهند.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چرا دستگاه اطلاعاتی باید دانشجویی را دستگیر کند. چیزی به عنوان دستگیری به جز در موارد خاص نباید باشد. امروز سیاست وزارت اطلاعات این است. وزارت اطلاعات از بالا بردن تعداد دستگیری ها لذت نمی‌برد. چرا باید دانشجویی دستگیر شود؟ حتی این دستگیری نباید در مورد فعالان سیاسی غیر همسو باشد. فردی که از نظر سیاسی با من همسو نیست نباید به عنوان فرد مشکل دار با او برخورد شود.

علوی افزود: اما اگر فردی واقعا کار خلافی کرد باید دستگیر شود. نه یک دانشجو افرادی را داشتیم که به ثمن بخش اطلاعاتی را به دشمن دادند. اطلاعاتی که اگر دشمن می‌خواست با نفوذ عوامل خودش آن را به دست آورد 400 میلیارد تومان باید خرج می‌کرد ولی آقایی با 400 میلیون این اطلاعات را داده، اگر شما باشید با این فرد چه می کنید؟ اگر این فرد استاد یا دانشجو باشد استاد ستیزی شده است؟

علوی ادامه داد: دانشجویی که اقدام واقعی علیه امنیت می کند یا از موقعیتش سواستفاده می‌کند اگر متعرضش شویم آیا دانشجو ستیزی کرده‌ایم؟

وزیر اطلاعات درباره سفرهیت های علمی به کشورهای مختلف و حضور آنها در ایران گفت: اسلام به ما اجازه می‌دهد با همه ملت‌ها ارتباط داشته باشیم بجز آنهایی که به دنبال ضربه زدن به ما هستند.اسلام به ما اجازه دشمنی با ملت ها را نمی‌دهد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: امروز ما با سرویس‌هایی مواجه هستیم که دشمن ما هستند و می‌خواهند از طرق مختلف به ما ضربه بزنند، به عنوان عضو مجموعه علمی می‌آیند که به ما ضربه بزنند. نمی‌توانیم در را ببندیم که هیچکس نیاید اما می‌توانیم افرادی که با اهداف غیر علمی به کشور می آیند تا به ما ضربه زنند را شناسایی کنیم.

وی افزود: اگر کسی می‌خواهد از این فضای باز استفاده کرده و نیش به امنیت ما زند جلوی آن را می‌گیریم. بچه‌های اطلاعات سینه سپر می‌کنند گلوله به سینه شان بخورد ولی به سینه مردم نخورد. وظیفه دستگاه اطلاعات این است. این خوب است یا بد؟

علوی اظهار داشت: دستگاه اطلاعاتی هوا را فیلتر می‌کند تا هوای تمیز به  محیط‌های آموزشی رسد.  هدف ما  غیر از خدمت به محیط های علمی و پژوهشی نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها