آمریکا خواستار پایان عملیات نظامی میانمار در استان راخین شد

آمریکا خواستار پایان عملیات نظامی میانمار در استان راخین شد
سه شنبه 28 شهريور 1396 - 12:54

ایالات متحده از دولت میانمار خواسته است تا به عملیات نظامی در استان راخین پایان داده و اجازه بازگشت شهروندان غیر نظامی را بدهد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش رویترز، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: ایالات متحده از دولت میانمار خواسته است تا عملیات نظامی در استان راخین را متوقف کند، اجازه دسترسی غیرنظامیان به کمک های انسان دوستانه را بدهد و نسبت به بازگشت غیرنظامیان به خانه های خود متعهد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مردم هنوز در معرض خطر حمله و کشتار قرار دارند، کمک های انسانی به دست مردمی که نیازمند هستند، نمی رسد و غیر نظامیان بی گناه همچنان در حال فرار به سوی مرز بنگلادش هستند.

اظهارات هیلی پس از نشست وزارتی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بیان شده است. این نشست به میزبانی بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا برگزار شد.

به گزارش تسنیم، کشورهای انگلیس، فرانسه و استرالیا از آنگ‌سان‌سوچی رهبر حزب حاکم میانمار خواستند تا برای پایان بخشدن به خشونت‌های نظامی علیه مسلمانان روهینگیا اقدام کند.

برآوردها نشان می‌دهد که در پی حملات نظامیان میانماری از چهار هفته پیش تاکنون، بیش از 410 هزار مسلمان روهینگیایی از آنچه به گفته سازمان ملل پاکسازی قومی است، فرار کرده و به بنگلادش پناه برده‌اند.

جانسون در این نشست گفت: ما تلاش داریم تا نظر موافق همه را در این باره کسب کنیم که اول از همه کشتار باید متوقف شود و خشونت باید باید متوقف شود. و به دنبال این هستیم که آنگ‌سان‌سوچی در این مسیر گام بردارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها