دبیر کل سازمان ملل: عملیات نظامی علیه مسلمان میانمار متوقف شود / نباید به سمت جنگ اتمی برویم

دبیر کل سازمان ملل: عملیات نظامی علیه مسلمان میانمار متوقف شود  /  نباید به سمت جنگ اتمی برویم
سه شنبه 28 شهريور 1396 - 17:43

نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با سخنرانی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل آغاز شد.

العالم 

هفتادودومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با سخنرانی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل آغاز شد.

گوترش در این مجمع گفت که دنیا از جنگ هسته ای با کره شمالی، هراسان است. وی همچنین آرزویی جهانی بدون سلاح هسته ای کرد.

وی درگردهمایی سران کشورهای جهان که تحت الشعاع بحران کره شمالی قرار گرفته است، افزود : نگرانی های جهانی در مورد جنگ هسته ای، در بالاترین سطح خود در دهه های اخیر قرار دارد. 

گوترش یادآور شد که میلیون ها نفر در نتیجه آزمایش های موشکی و هسته ای تحریک آمیز کره شمالی، در هراس و دلواپسی به سر می برند. 

وی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: استفاده از سلاح هسته ای باید مساله ای غیرممکن و نشدنی باشد؛ اما امروز نگرانی های جهانی در مورد سلاح هسته ای در بالاترین سطح خود از زمان پایان جنگ سرد است. 

وی افزود: ترس از جنگ هسته ای، انتزاعی و غیرقابل لمس نیست. میلیون ها نفر زیر سایه وحشت از آزمایش های موشکی و هسته ای تحریک آمیز پیونگ یانگ زندگی می کنند. 

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که تشدید تنش، امکان اشتباه محاسبات را افزایش می دهد و سخنان آتشین می تواند به سوءتفاهم های مرگباری منتهی شود. 

وی خواستار راهکاری سیاسی برای بحران کره شمالی شد وگفت: اکنون زمان سیاستمداری است و ما نباید راه مان را به سوی جنگ بدون اطلاع از تبعات احتمالی آن کج کنیم. 

دبیرکل سازمان ملل درادامه سخنان خود به بحران میانماراشاره کرد و از این کشور خواست کارزار نظامی اش علیه مسلمانان روهینگیا را متوقف کند. 

وی افزود: مقام های میانمار باید به عملیات نظامی در این کشور پایان دهند و امکان دسترسی آسان کمک های بشر دوستانه را فراهم آورند. 

گوترش گفت: آنها همچنین باید به تظلم و نارضایتی (اقلیت) روهینگیا که وضعیت شان برای مدتی طولانی لاینحل مانده است، رسیدگی کنند.

پخش زنده این مراسم را اینجا مشاهده کنید

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها