ارتش سوریه ادلب را آزاد کرد

ارتش سوریه ادلب را آزاد کرد
چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 11:44

خبرنگار العالم از دمشق گزارش داد، نيروهاي ارتش سوريه در عملياتي عليه مواضع گروه هاي مسلح، شهر ادلب واقع در شمال اين كشور را از وجود تروريستها پاکسازي کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ارتش سوريه ده ها تن از افراد مسلح را در منطقه ادلب بازداشت کرد؛ در این عملیات نیروهای سوریه، گروه های مسلح و تروریست‌های موسوم به ارتش آزاد از این شهر عقب نشینی کردند.

در استان حمص نيروهاي امداد و نجات در سوريه 4 جسد را از يك كانال فاضلاب در منطقه "عشيره" از آب گرفتند.

نيروهاي سوری اين اجساد را پس از دراختیار گرفتن کنترل کامل اين منطقه پيدا كردند؛ اين منطقه پيشتر تحت كنترل گروههاي مسلح بوده است و نشانه هاي شكنجه بر اين اجساد كاملا آشكار است.

نیروهای سوری همچنين اجسادي را كه كاملا سوخته بود، از زير آوار خانه اي در مزرعه اي واقع در شمال منطقه "عشيره" پيدا كردند.

از سوی دیگر در ادامه اختلافات گروه موسوم به شوراي ملي مخالفان سوريه، امروز سه تن دیگر از اعضای این گروه استعفا دادند، همچنين يكي از اعضاي اين گروه خبر داد كه 80 تن ديگر قصد استعفا دارند.

منابع مرتبط با گروههاي مخالف سوريه در استانبول تاكيد كردند كه يك تشكل سياسي مخالف و جديد هفته جاري به رياست "نواف بشير" تشكيل خواهد شد؛ نواف بشير يك ماه پيش از شورای استانبول جدا شده بود.

"سرگئي لاوروف" وزير خارجه روسيه در پارلمان این کشور گفت: بشار اسد رييس جمهور سوريه اصلاحات خوبي براي تغییر ساختار نظام و برقراري نظام چند صدايي در پيش گرفته است.

"ون جيابائو" نخست وزير چين نيز تاكيد كرد كه پكن ازهيچ طرفي در بحران سوريه جانبداري نمي كند.

در پايان نشست سالانه پارلمان چين، نخست وزير اين كشور همه طرفها در سوريه را تشويق كرد تا حملات عليه شهروندان را متوقف كنند.

جيابائو گفت: پكن به مطالبات معقول و منطقي مردم سوريه براي تغيير احترام مي گذارد.

وي افزود: بايد به خواسته هاي دموكراتيك در جهان عرب احترام گذاشته شود و كشورهاي عربي بايد موضع چين در قبال تغييرات در سطح جهان عرب را درك  كنند.

پربیننده ترین خبرها