لاوروف: روسیه از توافق هسته‌ای ایران دفاع می‌کند

لاوروف: روسیه از توافق هسته‌ای ایران دفاع می‌کند
چهارشنبه 29 شهريور 1396 - 12:24

وزیر امور خارجه روسیه موضع ترامپ در قبال توافق هسته‌ای ایران را بسیار نگران‌کننده خواند.

العالم _ اروپا

به نقل از بلومبرگ؛ سرگئی لاوروف – وزیر امور خارجه روسیه – دشمنی دونالد ترامپ – رئیس‌جمهور آمریکا – با توافق هسته‌ای ایران را بسیار نگران‌کننده خواند و وعده داد از هیچ اقدامی برای دفاع از آن فروگذار نکند.

وی پس از ملاقات با رکس تیلرسون – وزیر امور خارجه آمریکا – در نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در این خصوص به خبرنگاران گفت: "ما از این سند و توافق که آرامش خاطر جامعه جهانی را به همراه داشت و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تقویت کرد دفاع خواهیم کرد."

این اظهارات در واکنش به سخنرانی روز سه‌شنبه دونالد ترامپ مطرح می‌شود. رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود به شدت از برجام انتقاد کرد و آن را "مایه خجالت آمریکا" نامید.

به گفته لاوروف، روسیه خط مشی خود را در این خصوص با یافته‌های نهاد نظارتی سازمان ملل در امور هسته‌ای هماهنگ می‌کند که بر انجام کلیه وظایف ایران بر مبنای این توافق صحه می‌گذارد. او همچنین در خصوص انتقاد دولت ترامپ از تلاش مشترکی که به حل مسائل هسته‌ای ایران منجر شد ابراز نارضایتی کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز پس از سخنرانی ترامپ در حساب توییتر خود نوشت مذاکره مجدد درباره این توافق غیر ممکن است.

قرار است ایران و اعضای گروه 5 + 1 روز چهارشنبه در سازمان ملل برای مذاکره درباره توافق هسته‌ای دیدار کنند.

پربیننده ترین خبرها