روایت سی‌ان‌ان از جدال روحانی و ترامپ در سازمان ملل

روایت سی‌ان‌ان از جدال روحانی و ترامپ در سازمان ملل
پنج‌شنبه 30 شهريور 1396 - 05:53

سی ان ان گزارشی درباره رویارویی کلامی روسای جمهوری ایران و آمریکا در سازمان ملل متحد گزارشی پخش کرد.

العالم - آمریکا

شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی با اعلام این که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و حسن روحانی رئیس جمهور ایران اختلاف نظر شدید دارند، گفت: اول دونالد ترامپ بود که سه شنبه (به وقت آمریکا) نظام ایران را یک "نظام قاتل" معرفی کرد و گفت: توافقنامه ایران یکی از بدترین و یکجانبه ترین معامله هایی بود که آمریکا تاکنون وارد آن شده است. به صراحت بگویم که این توافقنامه مایه شرمساری آمریکا است. فکر نمی کنم شما آخر آن (توافقنامه) را شنیده باشید، باور کنید!

پس از آن رئیس جمهور ترامپ چهارشنبه در پاسخ به این پرسش که ایا درباره توافقنامه هسته ای ایران تصمیم گرفته است گفت:

- بله من تصمیم گرفته ام.

خبرنگار از ترامپ پرسید: آیا می گوئید که تصمیم شما چیست؟

دونالد ترامپ پاسخ داد: به شما خواهم گفت.

مجری سی ان ان افزود: روحانی نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت اگر توافق هسته ای به وسیله نااهلان عرصه سیاست از بین برود مایه تاسف است و دنیا فرصت بزرگی را از دست خواهد داد. دولت جدید آمریکا با نقض تعهدات بین المللی خود، فقط اقدام به نابود کردن اعتبار خود می کند و اعتماد بین المللی به مذاکرات با خود را از بین می برد. ما تحت تاثیر تهدیدات و ارعاب قرار نمی گیریم.

مجری سی ان ان گفت: اما تمام این تحولات درحالی است که نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل می گوید: نباید زود قضاوت کرد!

نیکی هیلی چهارشنبه در گفتگو با شبکه سی بی اس در پاسخ به این پرسش که آیا دونالد ترامپ قصد دارد از توافقنامه هسته ای با ایران خارج شود گفت: هیچ نشانه روشنی وجود ندارد که وی (ترامپ) قصد دارد از توافقنامه خارج شود. چیزی که نشانه روشن است این است که وی از توافقنامه خرسند نیست و اینکه آمریکا به علت برجام امن تر نشده است.

مجری سی ان ان گفت: پس در اینجا یک چیز کاملا مشخص است و نشانه روشن این است که این آخرین چیزی نیست که ما شنیده ایم به طور خاص با توجه به اینکه رئیس جمهور آمریکا ضرب الاجل اواسط اکتبر را برای تصمیم گیری پیش رو دارد. پس باید منتظر ماند.

 

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها