کاخ سفید:

ترامپ و می در مورد نحوه توقف فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران گفت‌وگو کردند

ترامپ و می در مورد نحوه توقف فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران گفت‌وگو کردند
پنج‌شنبه 30 شهريور 1396 - 19:22

کاخ سفید می‌گوید مقابله با نفوذ ایران در سوریه و عراق از جمله موضوعات مورد بحث در نشست روز گذشته ترامپ و می بوده است.

العالم _ آمریکا

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای جزئیات دیدار روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «ترزا می» نخست‌وزیر انگلستان را منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «آن‌ها در مورد راه‌های پایان دادن به نفوذ ثبات‌زدای ایران در سوریه و عراق گفت‌وگو کردند.»

این بیانیه می‌افزاید: «سران دو کشور همچنین گام‌های بعدی در قبال توافق هسته‌ای با ایران را مورد بررسی قرار دادند.»

ترامپ که توافق هسته‌ای را «مایه شرم» آمریکا توصیف کرده، روز گذشته اعلام کرد تصمیم خود در مورد برجام را نهایی کرده، اما فعلا آن را اعلام نمی‌کند.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که می‌گوید از تصمیم ترامپ بی‌اطلاع است، شب گذشته به خبرنگاران گفت ترامپ حتی درخواست می برای اطلاع از تصمیمش را نیز رد کرده است.

بر خلاف بیانیه کاخ سفید، در بیانیه نخست‌وزیری انگلستان در مورد دیدار با ترامپ، بر ضرورت پایبندی به توافق هسته‌ای تأکید شده است.

در بیانیه لندن آمده است: «نخست‌وزیر بر تعهد قدرتمند انگلستان به توافق هسته‌ای تأکید کرده و آن را برای امنیت منطقه بسیار مهم توصیف کرد.»

این بیانیه می‌افزاید: «نخست‌وزیر تأکید کرد که این توافق باید به دقت اجرا شده و تحت نظارت قرار داشته باشد. آن‌ها همچنین در مورد لزوم مقابله با فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه بحث کردند.»

مسئله سرنوشت توافق هسته‌ای در هفته‌های گذشته به نقطه اختلاف آشکار آمریکا و اروپا بدل شده است. دیروز «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اروپایی‌ها «اطمینان حاصل خواهند کرد که این توافق پابرجا می‌ماند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها