سرلشکر رشید:

نقش سردار سلیمانی در ساماندهی جبهه مقاومت راهبردی است/ به هر اشتباه دشمن پاسخ کوبنده ای داده خواهد شد

نقش سردار سلیمانی در ساماندهی جبهه مقاومت راهبردی است/ به هر اشتباه دشمن پاسخ کوبنده ای داده خواهد شد
جمعه 31 شهريور 1396 - 09:30

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا در رژه 31 شهریور نیروهای مسلح در بندر عباس گفت: نقش سردار سلیمانی در ساماندهی جبهه مقاومت از سوریه تا فلسطین و یمن نقشی راهبردی است.

العالم _ ایران / سیاسی

سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء در مراسم رژه 31 شهریور نیروهای مسلح در بندرعباس با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: 37 سال از تجاوز سراسری دشمن به سرزمین ایران اسلامی می‌گذرد؛ 28 سال از پایان جنگ گذشته است. ما هنوز در جنگ زندگی می‌کنیم. هنوز داریم از خوبی‌ها و زیبایی‌های جنگ حرف می‌زنیم و هنوز هم از خوب و بد جنگ متاثر و بهره‌مند می‌شویم و دفتر و تاریخ جنگ را باز گذاشته‌ایم و تمام نکرده‌ایم و نبسته‌ایم. 

وی با بیان اینکه 8 سال دفاع مقدس یک حادثه بزرگ تاریخی هم برای کشور ما و هم برای تاریخ جهان است، گفت: این جنگ (8 سال دفاع مقدس) یک حادثه محلی و منطقه‌ای نبود، جنگ ما از بسیاری از جنگ‌ها چه جنگ‌هایی که ما در دوران نظام دوقطبی در جهان اتفاق افتاده بود، مثل جنگ عراق و رژیم صهیونیستی یا جنگ ویتنام، چه جنگ‌هایی پس از 8 سال دفاع مقدس تا کنون اتفاق افتاده، مهمتر است.

وی با اشاره به اهمیت 8 سال دفاع مقدس گفت: اهمیت آن این است که جهان در آستانه تغییری بزرگ قرار گرفت، حضرت امام خمینی (ره) با اعلام سیاست نه شرقی نه غربی و تکیه بر اسلام یک نه بزرگ به جهان کنونی گفت. حضرت امام بر وابستگی کشور به قدرت‌های بیگانه خط بطلان کشید و به آزادی و استقلال واقعی کشور می‌اندیشید.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه غرب و قدرت‌های استکباری شرق و غرب انکار خود را تاب نیاوردند، گفت: آنها آزادی و استقلال طلبی ملت ایران را تحمل نکردند، امام از اسلام حرف می‌زد و با سخن خود جهان اسلام را تکان می‌داد. 

رشید افزود: برای نخستین بار در 5 دهه حاکمیت نظام دوقطبی هر دو ابرقدرت شرق و غرب به مقابله با انقلاب اسلامی برخاستند و از صدام خبیث دفاع کردند، از این زاویه که به جنگ تحمیلی نگاه می‌کنیم دفاع مقدس ما در مقیاس و اشل جهانی قرار می‌گیرد بنابراین در مقابل ملت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هر دو ابرقدرت شرق و غرب و همه قدرت‌های استکباری و قدرت‌های مرتجع منطقه از صدام حمایت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: این ملت ایران بود و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یعنی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای انتظامی و نیروهای مخلص و شجاع بسیجی که در پایان جنگ فاتح میدان نبرد شدند. 

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء بسیاری از حوادث جنگ تحمیلی را در مقیاس و اشل جهانی برشمرد و گفت: این جنگ مانند جنگ در خرمشهر از مقاومت تا پیروزی در هر سه بعد حماسه، مظلومیت و عقلانیت در مقیاس جهانی بود و جنگ تحمیلی در اشل جهانی قابل توصیف است و مقاومت ملت در برابر تمام قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بود. حتی حلبچه به این صورت بود که حلبچه را صدام به تنهایی درست نکرد. همین آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها، المان‌ها و انگلیسی‌های خبیث حلبچه را به کمک صدام با بمباران شیمیایی نابود ساختند و این چهره بد جنگ بود.

رشید با بیان اینکه حوادث تاریخی زیادی در تقویم تاریخ کشور ایران وجود دارد، اظهار داشت: با این وجود چرا تنها برخی از حوادث را تکریم می‌کنیم و مورد تجلیل قرار می‌دهیم؟ علت تکریم و بزرگداشت دفاع مقدس این است که دفاع همه جانبه ملت سرافراز ایران ریشه در ایمان به خداوند و روح مقاومت و آمادگی برای جانفشانی و برای دستیابی به اهداف و آرمان‌های انقلاب خود داشته است.

وی افزود: الگوی فکری رفتاری ملت و جامعه ایران در دفاع همه جانبه و مردمی برآمده از آموزه‌های سیاسی انقلاب اسلامی و باورهای اعتقادی برآمده از عاشورا و مکتب حسینی است. 

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: امسال تلاقی سالگرد دفاع مقدس و دستاوردهای آن با فرا رسیدن عاشورای حسینی یادآور الهام‌بخشی کربلای حسینی در تفکر و الگوی دفاعی نیروهای مسلح و ملت شریف ایران است، مرور اجمالی سال‌های پس از جنگ در سه دهه گذشته نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران تا چه اندازه از درس‌ها و دستاوردهای جنگ بهره گرفتند و به همین میزان تا چه اندازه بر توان و قدرت دفاعی و تهاجمی خویش افزودند.

رشید عنوان کرد: امروز حذف صدام و رژیم متجاوز حزب بعث از صحنه سیاسی عراق حاصل مقاومت مردمی و حاصل مقاومت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در 8 سال دفاع مقدس است و استقرار دولتی مردمی و مستقل از نظام سلطه در سرزمین سیدالشهدا و حضرت امیرالمومنین در امتداد 8 سال دفاع مقدس و مقاومت حاصل شده است.

وی با بیان اینکه ثبات سیاسی، امنیتی بی‌نظیر نظام مقدس جمهوری اسلامی و رشد و پیشرفت کشور، حاصل زحمات و رنج رزمندگان و مقاومت ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس و پس از آن است، گفت: آنچه درون این دستاوردها نهفته است این مفهوم را نشان می‌دهد که خداوند تبارک و تعال نتیجه مقاومت و پایداری، اخلاص و انجام تکلیف را علاوه بر ذخیره اخروی در این دنیا هم به بندگانش نشان می‌دهد و می‌نمایاند تا مشخص شود رستگاری و پیروزی در تداوم استقامت و پایداری و صبر است. 

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا عنوان کرد: امروز شکل‌گیری و ظهور قدرت نیروهای مردمی (حشدالشعبی) در عراق به عنوان یک ارتش اعتقادی، کارآمد و اثرگذار و مدافع مردم عراق در کنار دیگر نیروهای مسلح عراق و نیروهای مستشاری ایران برگرفته از فرهنگ مقاومت ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس است که در سراسر منطقه ریشه دوانیده است و همانند این نیروی مقاومت در عراق امروز در سوریه، عراق، لبنان، فلسطین اشغالی و یمن نیز ارزش‌های مردمی دیگری ظهور کردند تا به همت جوانان ایران و جوانان مقاومت بینی کارگزاران نظام سلطه به خاک مالیده شود.

رشید با اشاره به نقش تاثیرگذار سردار سلیمانی در ساماندهی جبهه مقاومت، گفت: امروز نقش بی‌بدیل و تاثیرگذار سردار قاسم سلیمانی این فرمانده استراتژیست در ساماندهی جبهه مقاومت و مبارزه با صهیونیست‌ها و تروریست تکفیری از بغداد تا دمشق و تا بیروت و قلب فلسطین و تا یمن به معنای بارور شدن دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس در سطح راهبردی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز الگوی مقاومت در لبنان و غزه و یمن و عراق و سوریه و بحرین و در سرتاسر منطقه و دستاوردهای فرهنگی، اعتقادی و سیاسی آنها حاصل الگوی مقاومت رزمندگان ایران در 8 سال دفاع مقدس است و از تفکر و رفتار و نمادهای رزمندگان ایرانی همچون چفیه، لباس و دعا و نیایش الگو می‌گیرند.

وی ادامه داد: این تحقق وعده الهی بود که حضرت امام خمینی در سال 66 در پیام منشور روحانیت به آن اشاره فرمودند، امروز وضعیتی فراهم شده که نحوه تفکر درباره زندگی، بقا و روش غلبه بر چالش‌های هویتی - موجودیتی با استعانت از الگوی رزمندگان ایران، صورت می‌گیرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه امروز روحیه و چهره باصلابت شهید حججی در برابر تکفیری‌ها و بسیاری از شهدای دیگر نمایشگر تصاویر جاودانه و ماندگار شهیدان عظیم‌الشان دوران دفاع مقدس است و ملت بزرگ ایران ده‌ها هزار حججی دارد تا برای اسلام، تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کند، گفت: امروز برخورداری از قدرت موشکی و پهپادها و کسب توانمندی اطلاعاتی، تهاجمی و سایبری برای انهدام مواضع و قوای داعش در عراق و سوریه برآمده از الزامات برخورداری از قدرت‌ دفاعی تهاجمی از تجربه جنگ با دشمن بعثی است. 

رشید گفت:امروز نیروهای دریایی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برخورداری از تاکتیک‌ها و دکترین‌های عملیاتی بدیع و خلاقانه و با اتکا به شناورهای تندرو و موشک‌های کروز و بالستیک نقطه زن و ناوزن و پهپادهای رزمی و شناسایی و هواپیماها و بالگردهای رزمی و سایر تسلیحات و تجهیزات بومی در سرتاسر خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان و سواحل مکران به اعتراف آمریکایی‌ها ابرقدرت منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز هستند و ارتش و سپاه ما این تجارب را از 8 سال دفاع مقدس آموختند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا تاکید کرد: امروز قدرت بازدارندگی دفاعی تهاجمی ایران در برابر تهدیدات به هم پیوسته نظامی امنیتی حاصل زحمات، تلاش‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است و این قدرت، مدیریت، هوشمندی و تدبیر فرماندهی معظم کل قوا است که در سه دهه گذشته برای جلوگیری از جنگ‌ها بر پایه قدرت بازدارندگی و دفاع و تهاجم در صورت حمله مانع از وقوع جنگ‌های متعدد و تجاوز دشمنان به این خاک و آب شدند.

رشید خطاب به مردم ایران و نیروهای مسلح کشور، گفت: مهمترین عامل عظمت و شکوه دوران دفاع مقدس این است که با تکیه بر ایمان الهی، فرهنگ مقاومت، انسان‌پرور است و محدود به سرزمین ایران نیست بلکه حقیقتی است که همانند شجره طیبه اصل آن ثابت و فرع آن در آسمان جان و روح شیفتگان حقیقت ریشه دوانیده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امروز وامدار دستاوردهای مقاومت حماسی و مظلومانه ملت همیشه سربلند ایران و تدابیر هوشمندان و مقتدرانه مقام معظم فرماندهی کل قوا، امام خامنه‌ای است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه استیصال کنونی دشمنان ما و نظام سلطه و ناتوانی آنها ریشه در قدرت و توانمندی ما دارد، گفت: باید قدرت برآمده از خون و ایثار شهدا را پاس بداریم تا از برکات نعمت الهی برای عزت در برابر دشمنان برخوردار شویم. 

رشید ادامه داد: توافق‌نامه برجام حاصل تعهد و مسولیت پذیری نظام مقدس جمهوری اسلامی برای برقراری صلح و ثبات در منطقه متکی بر قدرت دفاعی بازدارندگی است، این قدرت نه تنها در سالیان گذشته کاهش نیافته بلکه در عرصه‌های مختلف افزایش یافته و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران راسخ‌تر از همیشه از منافع کشور و آرمان‌های بلند این ملت، حمایت خواهد کرد و به دشمنان این پیام را یادآور می‌شوم که هر گونه اشتباه در محاسبه درباره واکنش ملت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، پیمان شکنان را با عواقب ناخوشایند و پاسخ کوبنده‌ای مواجه می‌کند.

وی عنوان کرد:‌ما از این پس با ساماندهی قدرت ترکیبی و یکپارچه دشمنان و تهدیدکنندگان این مرز و بوم را دچار غافلگیری می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا گفت: پیام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این رژه سراسری این است که ایران امنیت و ثبات را در مرزهای خود با قدرت برقرار کرده و در صورت تجاوز دشمن این سرزمین را قتلگاه متجاوزان خواهد کرد.

رشید تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پشتیبان ملت‌ها و کشورهای همسایه ومنطقه است، ایران نخستین کشوری بود که از عراق و سوریه در برابر تروریست‌های جنایتکار تکفیری دفاع کرد و امیدواریم بتوانیم با برخورداری از دعای خیر شهدا و حمایت ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران از مرزهای عقیدتی سیاسی و جغرافیایی ایران اسلامی به بهترین وجه پاسداری کنیم.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها