گزارشی از رژه امروز نیروهای مسلح؛

نمایش 19فروند موشک بالستیک در رژه/ حضور 2 فرمانده جدید در غیاب 3 فرمانده

نمایش 19فروند موشک بالستیک در رژه/ حضور 2 فرمانده جدید در غیاب 3 فرمانده
جمعه 31 شهريور 1396 - 12:09

در جریان رژه امروز نیروهای مسلح، ١٩ فروند موشک بالستیک میانیرد و دوربرد به نمایش گذاشته شد.

العالم _ ایران / سیاسی

 رژه بزرگ نیروهای مسلح صبح امروز همزمان با ٣١ شهریور و آغاز هفته دفاع با حضور رئیس‌جمهور و فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر حسن روحانی رئیس‌جمهور، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل، سرلشکر علی شهبازی مشاور نظامی رهبری، سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی حضور داشتند.

سرلشکر موسوی فرمانده ارتش و امیر حاتمی وزیر دفاع برای اولین بار پس از قرار گرفتن در مسئولیت جدید، در مراسم رژه حضور داشتند و امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه به دلیل برگزاری رژه بزرگ هوایی و دریایی در بندرعباس در این مراسم حضور نداشتند.

در جریان رژه امروز در تهران، علاوه بر نمایش تجهیزات مختلف یگان‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، 19 فروند موشک بالستیک میانبرد و برد بلند نیروی هوافضای سپاه که توسط وزارت دفاع ساخته شده است نیز به نمایش درآمد.

موشک قیام (6 فروند) موشک قدر اف (2 فروند) موشک قدر اچ (2 فروند) موشک عماد (4 فروند) موشک سجیل (2 فروند) و موشک ذوالفقار (2 فروند) از جمله سامانه‌های به نمایش درآمده بودند.

در کنار این سامانه‌ها، یک فروند موشک بالستیک جدید سپاه نیز با نام خرمشهر نمایش داده شد. این موشک که در ادامه موشک‌های نسل شهادت است، با برد 2 هزار کیلومتر توانایی حمل چند کلاهک جنگی را دارد. سرجنگی این موشک به وزن یک تن در فاصله 200 کیلومتری هدف از بدنه جدا می‌شود.

جزئیات ویژگی های این موشک را اینجا بخوانید.

در این رژه برای اولین بار سامانه‌های موشکی تلاش و صیاد 2 در قالب یگان‌های نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمد و یگان‌های قرارگاه پدافند هوایی نیز یک رادار آرایه فازی جدید را در جریان این رژه حمل کردند.

همزمان با رژه تهران، در بندرعباس نیز 5 فروند جنگنده فانتوم اف 4 نیروی هوایی ارتش در کنار 5 فروند سوخوی 22 نیروی هوافضای سپاه، 2 فروند هواپیمای توکانو، 2 فروند هواپیمای Y12 و یک فروند فوکر 27 به اجرای نمایش هوایی پرداختند. بالگردهای FH-3 ، AB212 و میل 17 هر کدام 3 فروند نیز در رژه هوایی جنوب شرکت کردند.

انواع سامانه‌های دریایی از جمله زیردریایی‌های سبک و سنگین، ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز و قایق‌های تندرو در استان هرمزگان و در خلیج فارس، رژه رفتند و سخنران ویژه این سخنران نیز سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها