ولید المعلم: سوریه بیش از هر زمان دیگر، مصصم به ریشه کن کردن تروریسم است

ولید المعلم: سوریه بیش از هر زمان دیگر، مصصم به ریشه کن کردن تروریسم است
شنبه 1 مهر 1396 - 19:18

وزیر خارجه سوریه در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سارمان ملل تأکید کرد که تروریسم، بیماری‌است که جهان را تهیدد خواهد کرد و سوریه مصمم به ریشه کن کردن آن است.

العالم - سوریه

وزیر خارجه سوریه سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را آغاز کرد.

ولید المعلم در نطق خود گفت: همه باید بدانند که تروریسم و تفکر افراطی-تکفیری همچون سرطانی در جسم جهان باقی خواهد ماند و دولت سوریه بیش از هر زمان دیگر مصمم است این بیماری را ریشه کن کند.

وی ترکیه را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت که آنکارا از تروریسم برای خدمت به طرح‌های تروریستی خود استفاده کرد.

معلم افزود: سوریه این حق را برای خود محفوظ می‌داند که به هر نقض توافق در مناطق کاهش تنش پاسخ دهد.

وزیر خارجه سوریه گفت که رژیم صهیونیستی سلاح‌های مختلفی به منظور حمایت از تروریست‌ها و گرو‌ه‌های تکفیری، در اختیار آن‌ها گذاشته و مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد، حمایت بی‌حد و اندازه اسرائیل از تروریست‌ها در سوریه تعجب برانگیز نیست چرا که منافع آن‌ها مشترک بوده و هدف واحدی دارند.

ولید المعلم تأکید کرد که هر کس فکر کند که بحران فعلی سوریه می‌تواند مانع از این شود که این کشور را از حق غیر قابل تغییر خود در تصرف جولان اشغالی منصرف کند، در توهم است.

وی بیان داشت که مقابله با تروریسم در سوریه باید با هماهنگی سوریه صورت بگیرد در غیر این صورت با هر نیروی خارجی، همانند اشغالگران رفتار خواهد شد.

وزیر خارجه سوریه گفت ارتش سوریه به کمک متحدان ایرانی و روس خود به پیروزی‌های بزرگی علیه تروریسم از جمله شکست حصر شهر دیرالزور به دست آوردند.

وی با بیان اینکه نقش ایران و روسیه در سوریه مثبت است، تأکید کرد که از ارتش سوریه در تاریخ به عنوان نیرویی که توانست در برابر تروریسم ایستادگی کند، یاد خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها