لاوروف:آمریکا به کره شمالی حمله نمی‌کند / واشنگتن مطمئن است پیونگ‌یانگ تسلیحات هسته‌ای دارد

لاوروف:آمریکا به کره شمالی حمله نمی‌کند / واشنگتن مطمئن است پیونگ‌یانگ تسلیحات هسته‌ای دارد
يکشنبه 2 مهر 1396 - 13:28

وزیر امور خارجه روسیه گفته است، آمریکا به کره شمالی حمله نخواهد کرد چراکه آنها مطمئن هستند که پیونگ یانگ تسلیحات اتمی در اختیار دارد.

العالم - اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی امروز یکشنبه تأکید کرد، آمریکا به کره شمالی حمله نخواهد کرد.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، لاوروف به عنوان استدلال این اظهارنظر خود گفت: «آمریکا شک ندارد که پیونگ‌یانگ تسلیحات هسته‌ای دارد و در این خصوص اطمینان نیز دارد».

وی افزود: «در خصوص این مسئله، رئیس‌جمهور پوتین مکررا اعلام کرده که تصور اینکه آمریکا یا هر کشوری دیگری اصلاعات صددرصد تمام مواد [هسته‌ای] را در اختیار دارد، غیرممکن است».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: «من از کره شمالی دفاع نمی‌کنم. من فقط می‌گویم که کم و بیش همه با این تحلیل موافقند. آمریکا این ارزیابی را هنوز مدنظر قرار نداده است در نتیجه اوضاع می‌تواند از کنترل خارج شود و هزاران، دهها هزار و یا حتی صدها هزار نفر انسان بی‌گناه در کره جنوبی، کره شمالی، ژاپن و حتی روسیه و چین و مناطق نزدیکر آسیب ببینند».

وی افزود، تقریبا تمام افرادی که در حاضیه مجمع عمومی سازمان ملل با من دیدار داشتند، با این منطقه موافق بودند.

لاوروف تصریح کرد:‌«آمریکا تنها به این دلیل حملاتی را به عراق انجام داد که صد در صد اطمینان داشتند که این کشور هیچ سلاح کشتار جمعی ندارد.»

وزیر خارجه روسیه همچنین افزود که یک کمیسیون سازمان ملل در آنجا در تلاش است و از تمامی سایت‌هایی که توجه آنها را جلب می‌کنند به شیوه‌ای جامع بازدید می کنند.

وی ادامه داد، وقتی کمیسیون سازمان ملل در عراق گزارش کرد که بغداد به تمامی تقاضاها پایبند نبوده است، «آنهایی که تصمیم به حمله به عراق گرفتند، کاملاً می‌دانستند  که نتیجه گیری دروغ است».

منبع : فارس

پربیننده ترین خبرها