همبستگی معترضان الشرقیه با دانشجویان ابها

همبستگی معترضان الشرقیه با دانشجویان ابها
پنج‌شنبه 25 اسفند 1390 - 07:48

فعالان معترض در منطقه الشرقيه عربستان از برگزاري هفته همبستگي با اهالي منطقه عسير و دانشجويان دختر دانشگاه ملك خالد شهر ابها خبر دادند.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، اعتراض صنفی دانشجویان دانشگاه ملک خالد در شهر ابها علیه فساد اداری و نامطلوب بودن شرایط تحصیلی و رفاهی دانشگاه، این هفته با سرکوب شدید نیروهای امنیتی آل سعود روبرو شد.

در خلال سرکوب ها یک دانشجوی دختر کشته شد و سه دانشجوی باردار نیز سقط جنین کردند، همچنین تعدادی دیگری نیز مجروح شدند.

شدت سرکوب  دانشجویان باعث شد تا اعتراضات از حالت صنفی خارج شده و مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

فعالان منطقه الشرقيه اعلام کردند كه هفته همبستگي با دانشجویان ابها و مردم عسیر از اين هفته آغاز شده و از مردم خواستند كه امشب در منطقه العواميه و جزيره تاروت و فردا شب در منطقه سيهات تظاهرات كنند.

"معروف احمد" از فعالان سياسي منطقه الشرقيه به شبکه العالم، گفت: دعوت براي همبستگي با زنان منطقه عسير ريشه در تفكر اهالي منطقه الشرقيه دارد، زيرا آنها با همه مظلومان اعلام همبستگي مي كنند.

وی اظهارداشت : آنان با برادران خودشان در بحرين و يمن اعلام همبستگي كردند و با مردم منطقه عسير نيز ابراز همبستگي مي كنند، بويژه كه با آنها پيوند شهروندي دارند.

فعال سیاسی بحرینی، تصريح كرد: ما با اهالي عسير و زنان ابها و بويژه دانشجويان دانشگاه ملك خالد اين شهر ابراز همبستگي مي كنيم تا روحيه آنها را بالا برده و از آنها پشتيباني كنيم تا ديوار ترس را شكسته و به راه خود ادامه دهند.

احمد درباره ادعاي دستگاه حاكم بر عربستان و امير منطقه عسير در خصوص وجود نقشه اي خارجي در ارتباط با رويدادهاي شهر ابها و دانشگاه اين شهر گفت: اين ادعاها نشانه تشديد سركوب اعتراضات و ورود به راهكار امنيتي براي برخورد با شخصيت هاي حامي اصلاحات سياسي و برآورده شدن حقوق مشروع شهروندي در عربستان است.

وي تصريح كرد: مردم شبه جزيره عرب به سطح خوبي از هوشياري و پختگي سياسي رسيده اند و انقلابها و اعتراضات عليه سركوبگري و سلطه گري در كشورهاي عرب پيرامون خود را زير نظر دارند؛ لذا اعتراضات در ابها، عيسر، رياض، جده، طائف و منطقه الشرقيه به راه مي افتد و اين روند ميزان اشتياق مردم به آزادي و كرامت را نشان مي دهد.

17:06 - 03/14



پربیننده ترین خبرها