واکنش تند ولایتی به اقدام بارزانی درکردستان عراق

 واکنش تند ولایتی به اقدام بارزانی درکردستان عراق
سه شنبه 4 مهر 1396 - 14:36

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر غیر قانونی بودن همه پرسی در منطقه کردستان عراق ، گفت : نتیجه این اقدام آشفتگی سیاسی در منطقه خواهد بود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛  علی اکبر ولایتی (رئیس هیئت امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی) در جمع خبرنگاران در ­همایش آشنایی با سامانه‌های علم سنجی، افزود: این اقدام که از سوی ­آقای بارزانی انجام شد، کاری بی ارزش است که حتما­ ­نتیجه مثبت ندارد.

وی تصریح کرد­: آمریکایی‌ها پشت صحنه و انگلیسی‌ها روی صحنه این قضیه هستند، زیرا ­آن‌ها از داعش نتیجه نگرفتند و ­به تفرقه افکنی میان مسلمانان و کشورهای اسلامی روی آورده اند و این حرکت نمایشی نیز از قبل شکست خورده است.

ارتباط بارزانی با صهیونیست ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ­خاطرنشان کرد: متأسفانه آقای بارزانی از مدت‌ها پیش با صهیونیست‌ها ارتباط پیدا کرده و از فلسطین درس نگرفته است.

ولایتی با اشاره به اینکه این همه پرسی آغاز سقوط سیاسی آقای بارزانی است، گفت: مردم شریف کُرد زیر بار این ننگ نخواهند رفت و آنچه که در این همه پرسی به دست می‌آید معلوم نیست که چقدر صحت دارد و به چه میزان رأی داده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام­ افزود: همچنین هنگامی که حکومتی امری را به مردم تحمیل می‌کند، نتایج آن قابل قبول نیست.

بارزانی سرنوشت خود را به وابستگی با اسرائیل گره زده است

وی گفت: مردم کرد در مبارزه علیه دشمنان اسلام در صف مقدم بوده اند، اما ­آقای بارزانی، سرنوشت خود را به ­­وابستگی با ­اسرائیل گره زده است و ­خیلی زودتر از آن چیزی که دیگران سقوط کردند، وی به سوی سقوط می‌رود.

ولایتی افزود: کردستان عراق بخشی از عراق است و مردم عراق ساکت نمی‌نشینند.

ایستادگی در برابر انحراف نفرت آور بارزانی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام­­ گفت: همچنین کشورهای منطقه مانند ایران و ترکیه و یا دیگر کشور‌ها نیز ساکت نمی‌نشینند و در مقابل چنین انحراف بسیار بد و نفرت آوری که آقای بارزانی در پیش گرفته است، می‌ایستند.

ولایتی با اشاره به اینکه بارزانی ­باید عقب نشینی کند یا با وی مقابله خواهند کرد، گفت: بدون تردید منطقه کردستان عراق، جزئی از عراق است و جمهوری اسلامی ایران مصمم است که تمامیت ارضی کشورهای منطقه به ویژه کشورهای دوست و هم پیمان مانند عراق و سوریه حفظ شود.

جلوگیری ایران از تجزیه سوریه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام­ ­افزود: کاری که جمهوری اسلامی ایران در شش سال گذشته در سوریه انجام داد، جلوگیری از تجزیه سوریه بود.

دلال صهیونیست ها برای تجزیه کشورهای اسلامی

ولایتی گفت: بارزانی دلال صهیونیست‌ها برای تجزیه کشورهای اسلامی است و با عنایت به تجربه‌ای که ملت‌های مسلمان از تجربه تلخ فلسطین دارند اجازه نخواهند داد اسرائیل دوم تشکیل شود. ­

وی با بیان اینکه بارزانی در سراشیبی سقوط قرار دارد، گفت: مطمئناً مردم کرد قبل از دولت عراق وی را سرنگون خواهند کرد و این لکه ننگ را از دامن جهان اسلام پاک می‌کنند. ­

ایران حامی تمامیت ارزی کشورهای اسلامی

ولایتی افزود: ما از تمامیت ارضی همه کشورهای اسلامی مثل سوریه و عراق حمایت می‌کنیم و به درخواست دولت قانونی عراق در این کشور حضور فعال داریم. ­

تجلیل از تاریخ چند هزار ساله مردم کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از تاریخ چند هزار ساله مردم کرد بزرگانی نظیر صلاح الدین ایوبی و میرزاده عشقی را نقطه افتخار این مردم عنوان کرد که صلاح الدین در جنگ با صلیبی‌ها افتخارات بزرگی برای مسلمانان کسب کرده است. ­

پربیننده ترین خبرها