جزییات مرگ سارق در آخرین سرقت +عکس

جزییات مرگ سارق در آخرین سرقت +عکس
سه شنبه 4 مهر 1396 - 17:00

اعضای باند سرقت از خانه های تهران که پس از مرگ همدستشان شناسایی و دستگیر شدند، اعتراف کردند دو میلیارد تومان از خانه های غرب تهران سرقت کردند.

العالم - ایران / اجتماعی

پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد؛ ساعت ۲۱ روز چهاردهم خرداد از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به کلانتری ۱۴۱ باغ فیض اعلام شد که سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ قصد سرقت منزل از طبقات یک مجتمع مسکونی در خیابان اباذر را داشته اند که اهالی مجتمع متوجه شده، با سارقان درگیر شده و آنها از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت منزل» و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه بررسی با شناسایی مالک حقوقی خودروی پراید مورد استفاده در سرقت اطلاع پیدا کردند که فردی به نام «حسن» 33 ساله این خودرو را در منطقه رباط کریم از مالک آن به صورت قولنامه‌ای خریداری کرده، اما پس از تحویل خودرو اقدامی برای انتقال قانونی مدارک مالکیت خودرو نکرده است.

با شناسایی «حسن. گ»، بررسی سوابق وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که او یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف است که بار‌ها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت خودرو و منزل دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار در اواخر سال ۹۳ پس از طی دوره محکومیت از زندان آزاد شده است.

با شناسایی او به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان، دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.

کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت حسن در منطقه رباط کریم اطلاع پیدا کردند که او از این محل متواری شده و در حال حاضر بلامکان است که در ادامه اقدامات پلیسی مشخصات خودرو وی همراه با دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد.

سرانجام 25 مرداد ماموران کلانتری ۱۴۱ باغ فیض در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شدند که با بررسی ارکان هویتی آن مشخص شد که دستور توقیف خودرو به همراه دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شده است؛ همزمان با حضور مأموران در محل توقف خودرو پراید، راننده خودرو بواسطه مسدود شدن مسیر فرارش توسط مأموران به صورت پیاده اقدام به فرار می‌کند که طی یک تعقیب و گریز دستگیر می‌شود.

همزمان با دستگیری راننده خودرو، با مراجعه اهالی یک مجتمع مسکونی به مأموران که دقیقا در مقابل آن ساختمان اقدام به دستگیری راننده پراید کرده بودند به آن‌ها اطلاع داده می‌شود که در قسمت ورودی پارکینگ ساختمان جسد جوانی ناشناس، حدودا ۳۰-۲۵ ساله پیدا شده که گویا از ارتفاع سقوط کرده و فوت کرده که بلافاصله موضوع فوت این جوان به اداره دهم پلیس آگاهی اعلام و کارآگاهان این اداره نیز در محل حاضر شدند.

با توجه به شواهد موجود از جمله عدم شناسایی متوفی از سوی ساکنان مجتمع مسکونی، توقیف خودرو پراید و شناسایی راننده آن به نام «حسن» به عنوان مجرم تحت تعقیب پایگاه دوم آگاهی، تحقیقات از او انجام و مشخص شد که متوفی یکی از اعضای گروه سارقان بنام مهدی است که همراه راننده پراید و فرد دیگری بنام پرویز قصد سرقت داشته اند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، با شناسایی هویت متوفی بنام «مهدی.ع» و بررسی سوابق وی مشخص شد که او نیز همانند «حسن» و «پرویز» از مجرمان سابقه دار و تحت تعقیب پلیس آگاهی است که از مدتی پیش از محل سکونتش در منطقه رباط کریم متواری شده است.

همزمان با انجام تحقیقات از «حسن» و اعتراف صریح وی به دهها فقره سرقت منزل در مناطق غرب تهران، دستگیری «پرویز» به عنوان سرکرده گروه در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت؛ نهایتا آخرین مخفیگاه پرویز در منطقه‌ی شهریار شناسایی، کارآگاهان با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش روز 28 شهریور موفق شدند او را دستگیر کنند.

«پرویز.ر» پس از دستگیری و انتقال به پایگاه دوم آگاهی، اعترافات «حسن.گ» را تأیید و عنوان داشت: ما فقط پول و طلا سرقت می‌کردیم و طلا‌ها را به یک مالخر در منطقه سرآسیاب می‌فروختیم.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به ارزش دو میلیارد تومانی پرونده و دستگیری خریدار اصلی اموال مسروقه، افزود: متهمان در اعترافات خود صراحتا به دهها فقره سرقت منزل در مناطق غرب تهران بویژه در دو منطقه باغ فیض و جنت آباد اعتراف کرده اند که با شناسایی چند محل سرقت و جمع بندی اظهارات این تعداد از مالباختگان، تاکنون ارزش مالی پرونده به دو میلیارد تومان رسیده و در حال حاضر تحقیقات از متهمان برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی شان در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

جام جم آنلاین

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها