جزئیات جدید از رسوایی اخلاقی رئیس سابق سیا

جزئیات جدید از رسوایی اخلاقی رئیس سابق سیا
سه شنبه 4 مهر 1396 - 19:44

ایمیل های تهدید آمیز پائولا برادول به جیل کلی، دوست خانوادگی ژنرال پترائوس سرانجام عامل افشای رابطه غیر اخلاقی پترائوس با برادول شد.

العالم - آمریکا

تسنیم به نقل از الجزیره انگلیسی -- جیل کلی پس از اینکه ایمیل های تهدید آمیزی از سوی پائولا برادول دریافت می کرد با مراجعه به اف. بی. آی پرده از رابطه غیر اخلاقی پترائوس با وی برداشت. به گفته مقامات امنیتی آمریکا، جیل کلی 37 ساله به همراه همسرش اسکات کلی هر دو جراح بوده و از 5 سال پیش یعنی در فاصله سالهای 2008 تا 2010 که پترائوس فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده در رابطه با خاورمیانه و جنوب آسیا در پایگاه هوایی مک دیل فلوریدا را به عهده گرفته بود در آنجا زندگی می کرده و دوست خانوادگی پترائوس به شمار می آیند.

بازرسان سازمان امنیتی آمریکا با بررسی محتوای ایمیل هایی که کلی دریافت می کرده است اثری از تهدید به آزار پیدا نکرده اند. آنچه در این بین حائز اهمیت است در خطر بودن امنیت ملی آمریکا، زمان اطلاع یافتن ماموران امنیتی از این مساله و این موضوع است که آیا این مساله پیش از برگزاری انتخابات هفته گذشته به کاخ سفید ارجاع داده شده است یا خیر. کلنل استیو بویلن سخنگوی سابق پرترائوس در عراق، درباره در معرض خطر بودن امنیت ملی آمریکا اینچنین می گوید: «به گمانم برادول تنها دو بار به سی. آی. ای آمد و پترائوس هیچوقت اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیار وی نمی گذاشت؛ حتی با وی از طریق ایمیل دولتی ارتباط نداشت. پترائوس به خوبی می داند که مرتکب اشتباه بزرگی شده و در پی جبران آن است.»

برادول و پترائوس پس از اعلام استعفای وی تاکنون سکوت کرده و از سخن گفتن خودداری کرده اند.

گفته شده است برادول پس از بازنشسته شدن پترائوس از ارتش در آگوست 2011، برای نوشتن زندگی نامه وی به او نزدیک شده و 4 ماه پیش با رضایت از هم جدا شده اند.

پربیننده ترین خبرها