هشدار رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره خروج از برجام

هشدار رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره خروج از برجام
چهارشنبه 5 مهر 1396 - 10:32

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با بیان اینکه ایران به برجام پایبنده بوده است، گفت: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای سبب می‌شود دیگر کشورها تمایلی برای ورود به توافقات با آمریکا نداشته باشند.

العالم-آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد که ایران به توافق هسته‌ای پایبنده بوده است.

دانفورد روز سه‌شنبه در جلسه کمیته خدمات مسلحانه مجلس سنا گفت: برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) به نتیجه مورد نظر که همان توقف برنامه هسته‌ای است، رسیده اما این توافق نتوانست جلوی سایر فعالیت‌های ایران را بگیرد.

وی با تکیه بر ادعاهای پیشین غرب و آمریکا علیه برنامه هسته‌ای کشورمان افزود: گزارش‌هایی که من دریافت می‌کنم نشان می‌دهد که ایران به تعهدات خود پایبند است. برجام برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران را به تأخیر انداخته است اما این کشور از زمان امضای برجام، فعالیت‌های خود در منطقه را تغییر نداده است.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با طرح ادعاهایی علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت که این کشور در حال گسترش نفوذ خود در منطقه خاورمیانه است، آزادی حمل و نقل دریایی را تهدید می‌کند و از از گروه‌هایی که واشنگتن آنها را تروریست می‌خواند، حمایت می‌کند.

دانفود در ادامه تصریح کرد: منطقی است که پایبندی ما به توافق‌هایی که امضا کرده‌ایم، مگر اینکه نقضی جدی اتفاق بیفتد، بر تمایل دیگران برای امضای توافق با ما تأثیر می‌گذارد.

وی همچنین گفت: ما علاوه بر نظارت‌های خود در قالب توافق هسته‌ای، هر روز شاهد رفتار ایران هستیم اما توافق هسته‌ای تنها برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران طراحی شده بود.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها