تدابیر رژیم سعودی برای جلوگیری از تعطیلی مدارس

تدابیر رژیم سعودی برای جلوگیری از تعطیلی مدارس
جمعه 26 اسفند 1390 - 07:43

وزارت آموزش و پرورش رژيم سعودي براي جلوگيري ازتعطيل شدن مدارس اين کشور بخشنامه اي هشدار آميز براي مديران مدارس ارسال کرده و در آن بر اهميت کنترل حضور دانش آموزان و اطلاع اولياي آنان از مجازات هاي درنظرگرفته شده تاکيد شده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، در این بخشنامه تاکید شده است که " مديريت مدارس بايد هر گونه اقدام احتمالي معلمان از جمله تحريك دانش آموزان به غيبت از مدرسه را رصد كند".

روزنامه "بلا قيود" به نقل از"حسين هادي" مدير مركز نظارت تربيتي در غرب شهر طائف نوشت : اخيرا نامه هاي تهديدآميزي برای اولياي دانش آموزان ارسال شده است كه براساس آن دانش آموزاني كه از حضور در مدرسه خودداري و غيبت كنند مجازات خواهند شد.

وی خاطرنشان کرده است که اين اقدام باعث لغو مسافرت بسياري از خانواده ها به خارج از كشور و وادار كردن دانش آموزان به حضور در مدارس تا زمان آغاز تعطيلات فصلي شده است.

در بخشنامه وزارت آموزش و پرورش عربستان آمده است : ما به اولياي دانش آموزان درباره عواقب عدم حضور فرزندانشان در مدرسه هشدار داديم بويژه اينكه شمار زيادي درخواست مرخصی براي عدم حضور دانش آموزان از سوي اوليا آنها به مدارس ارائه شده است و مدارس براساس بخشنامه ها از قبول اين درخواست ها خودداري كرده اند.

مقامات عربستاني نگران آن هستند كه تحصن و اعتصاب از دانشگاه ها به مدارس اين كشور كشيده شود.

دانشجويان دختر دانشگاه ملك خالد در ابها واقع در جنوب عربستان در اعتراض به مديريت دانشگاه و شرايط حاكم بر آن تظاهرات كردند.

دانشجويان دانشگاههاي ديگر عربستان از جمله دانشگاههاي رياض نيز در حمايت از آنها و محكوميت سوء رفتار و سوء مديريت مسئولان دانشگاههای این کشور تحصن کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها