شکایت سازمان‌های حقوق‌بشری از قانون مهاجرتی ترامپ

شکایت سازمان‌های حقوق‌بشری از قانون مهاجرتی ترامپ
شنبه 8 مهر 1396 - 05:36

سازمان های حقوق بشری روز جمعه اعلام کردند از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برسر نسخه جدید ممنوعیت سفر اتباع برخی کشورها به آمریکا شکایت و اعلام کردند و به نبرد حقوقی علیه این محدودیت های دولت آمریکا ادامه خواهند داد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، در رأس این تلاش جدید برای شکایت از دولت آمریکا، اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا قرار دارد که به همراه برخی دیگر از سازمان های حقوق بشری شکایتی را در دادگاه بخش آمریکا در مریلند تنظیم کردند.

نسخه جدید ممنوعیت سفر اتباع برخی کشورها به آمریکا که کاخ سفید روز یکشنبه آن را اعلام کرد شامل اتباع یمن، سوریه، لیبی، ایران، سومالی، کره شمالی و چاد است. این نسخه جدید ممنوعیت سفر همچنین برخی مقامات دولت ونزوئلا و خانواده های آنها را نیز شامل می شود.

آنتونی رومرو Anthony Romero رئیس اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا روز جمعه گفت این ممنوعیت سفر جدید همچنان به طور کلی مسلمانان را هدف قرار می دهد و بدون شک نشان دهنده تبعیض و غیر قانونی است.

وی افزود: اضافه کردن گروهی از مقامات ونزوئلا و عده معدودی اتباع کره شمالی به این فهرست نمی تواند هدف اصلی این ممنوعیت را که مسلمانان هستند، بپوشاند. ما بار دیگر رئیس جمهور ترامپ را در دادگاه خواهیم دید.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها