جریان الحکمه، کردستان را به پذیرش نقشه راه مرجعیت فراخواند

جریان الحکمه، کردستان را به پذیرش نقشه راه مرجعیت فراخواند
شنبه 8 مهر 1396 - 14:49

جریان "الحکمه" به رهبری عمار حکیم، از حکومت اقلیم کردستان عراق خواست نقشه راهی را که آیت الله سیستانی برای حل بحران همه پرسی مطرح کرده اند، بپذیرد.

العالم - عراق

خبرنگار شبکه العالم در عراق به نقل از بیانیه دفتر تبلیغاتی جریان الحکمه گفت: رهنمودهای مرجعیت دینی درباره حل بحران همه پرسی، فرصت بزرگی برای حل این بحران است و برادران کرد باید آن را بپذیرند و پذیرش آن را اعلام کنند.

در این بیانیه آمده است: در حالی که همه تصور می کردند که این ماجرا به بروز بحران قانونی و سیاسی بین دولت مرکزی عراق و حکومت منطقه ای اقلیم کردستان می انجامد، مرجعیت عالی دینی در عراق راه حلی را مطرح کردند که می تواند تمام مشکلات مربوط به این قضیه را حل کند.

جریان الحکمه در بیانیه خود خواستار پایبندی همه طرف ها به رهنمودهای مرجعیت دینی درباره بحران همه پرسی کردستان بر اساس وحدت عراق و همزیستی مسالمت آمیز بین تمام گروه ها و اقوام و رجوع به دیوان مرکزی عراق برای حل مسائل مورد اختلاف شد.

در این بیانیه تصریح شده است: جریان الحکمه از رهنمودهای مرجعیت استقبال کرده و آن را نقشه راه قانونی برای خروج از این بحران و سوپاپ اطمینانی در موقعیت های خاصی ملی و تاریخی می داند که اگر نبود حل و فصل بحران ها امکان پذیر نمی شد.

در این بیانیه آمده است جریان الحکمه ضمن اعلام حمایت خود از تدابیر دولتی منطبق بر قانون اساسی برای حفظ وحدت عراق، بر اهمیت دعوت مرجعیت دینی به بازگشت به میز مذاکره زیر سایه قانون اساسی تأکید کرد.

گفتنی است مرجعیت عالی شیعیان در خطبه نماز جمعه کربلا بر ضرورت مراجعه به قانون اساسی و دیوان مرکزی برای حل مسائل مورد اختلاف بین دولت مرکزی و دولت منطقه ای کردستان عراق و حفظ وحدت عراق تأکید کرده بود.

208

پربیننده ترین خبرها