گزارش خبرنگاران العالم از مراسم عاشورا در کشورهای اسلامی /حضور میلیونی عزادارن در کربلا و نقاط دیگر جهان + تصاویر

گزارش خبرنگاران العالم از مراسم عاشورا در کشورهای اسلامی /حضور میلیونی عزادارن در کربلا و نقاط دیگر جهان + تصاویر
يکشنبه 9 مهر 1396 - 10:41

میلیون ها مسلمان امروز دهم محرم روز عاشورا در سالگرد شهادت امام حسین علیه السلام در کربلا واقع در جنوب بغداد عزاداری می کنند.

العالم - عراق

به گزارش شبکه خبری العالم، آستان مقدس  امام حسین علیه السلام اعلام کرد هزاران زائر از کشورهای آسیایی مثل هند، پاکستان، افغانستان و آذربایجان و صدها زائر از کشورهای عربی و مغرب عربی و حاشیه خلیج فارس وارد کربلا شده اند.

آستان مقدس امام حسین پیش بینی کرده است که حدود سه میلیون زائر وارد کربلا شوند.

این آستان تأکید کرده است که کلیه تدابیر لوجستیکی و امنیتی لازم برای ارائه بهترین خدمات به زائران در سطحی مطلوب اندیشیده شده است.

زائران از کشورهای مختلف دیشب، شب دهم محرم (شب عاشورا) در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام شرکت کردند و ضمن عزاداری از نهضت ظلم ستیز امام حسین الهام گرفتند.

در یمن نیز هزاران یمنی در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام شرکت کردند.

در این مراسم عبد الملک الحوثی بر ضرورت مبارزه با متجاوزان سعودی و مقابله با محاصره دو سال و نیمه یمن تأکید کرد.

اما در بحرین حکومت این کشور بانیان سه مجلس اصلی عزاداری عاشورا در الدراز را بازداشت کردند. منابع رسانه ای گفتند این بازداشت ها در حالی صورت گرفت که اعمال فشار بر مردم از ابتدای ماه محرم آغاز شده بود.

در نیجریه نیز مسلمانان با وجود تهدیدهای مراجع امنیتی و پلیس مبنی بر جلوگیری از مراسم عزاداری، مراسم سالگرد شهادت امام حسین علیه السلام را برگزار و بر ادامه خط مشی امام حسین در مقابله با ظلم هو ظالم تأکید کردند.

در لبنان ده ها هزار تن از مؤمنان در مراسم شب عاشورا شرکت کردند. سید حسن نصر الله با سخنرانی در این مراسم به تحلیل تحولات سیاسی داخلی و بین المللی پرداخت.

وی در این سخنرانی تصریح کرد که حمایت رژیم صهیونیستی از جدایی کردستان از عراق مشکوک است و به همین دلیل این رژیم باید نابود شود.

وی با متهم کردن عربستان به دست داشتن در این حوادث، گفت که شمشیر تجزیه و سم تروریسم به این کشور هم خواهد رسید.

نصر الله خاطرنشان کرد که گروه تروریستی داعش واپسین روزهای خود را در عراق و سوریه می گذراند.

208

پربیننده ترین خبرها