آمادگی حماس برای گفتمان ملی؛

هنیه، جنبش فتح را به آشتی ملی فراخواند

هنیه، جنبش فتح را به آشتی ملی فراخواند
يکشنبه 9 مهر 1396 - 10:31

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی خطاب به ملت فلسطین، به تشریح اقدامات لازم برای تحقق آشتی ملی و کنار گذاشتن دودستگی و اختلافات داخلی پرداخت و از جنبش فتح نیز خواست در این مسیر گام بردارد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در پیام خود تاکید کرد که در مرحله حساس کنونی از تاریخ ملت فلسطین استراتژی جدیدی را برای وحدت ملت فلسطین با تکیه بر توان و قدرت تمامی گروه‌ها و جریان های آن به منظور گذر از مرحله کنونی به عنوان خطرناک ترین مرحله در تاریخ مبارزه با دشمن صهیونیستی در پیش گرفتیم.

هنیه اظهار داشت که ما بر فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای تحقق آشتی ملی در کرانه باختری و نوار غزه، بستن صفحه سیاه دودستگی و اختلافات داخلی، پایان دادن به هرگونه ظلم و ستم، حل و فصل تمامی پرونده ها، ازسرگیری برنامه های سیاسی، برقراری آزادی های عمومی، احترام به تمامی جریان های سیاسی و خدمت رسانی به عموم ملت فلسطین اصرار داریم، زیرا پایه و اساس آشتی ملی، وحدت کرانه باختری و نوار غزه و عدم جدایی بین آن ها است.

وی خاطر نشان کرد که ساکنان کرانه باختری نیز همانند مردم غزه تحت تاثیر عواقب و پیامدهای ناگوار دودستگی و اختلافات داخلی بوده اند و ما در جنبش حماس همراه با جنبش فتح به تلاش برای تحقق نهایی آشتی ملی پایبند هستیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود که علاوه بر این، ما باید در تلاش برای رسیدگی به اوضاع و مشکلات فلسطینیان مقیم خارج به ویژه آوارگان فلسطینی در اردوگاه ها و دفاع از حقوق آنان و حق بازگشت نیز باشیم.

اسماعیل هنیه با اشاره به اینکه تحقق  نهایی آشتی ملی فلسطین بر اوضاع منطقه نیز تاثیر گذار خواهد بود، تصریح کرد که ما به تلاش های خود برای تحقق آشتی ملی و کنار گذاشتن دودستگی و اختلافات داخلی ادامه می دهیم و برای این منظور به حکمت، درایت، سعه صدر، نوآوری و برتری دادن منابع عالی و ملی بر دیگر مسائل نیاز داریم.

هنیه بار دیگر تاکید کرد که جنبش حماس همواره از تحقق آشتی و وحدت ملی و کنار گذاشتن اختلافات داخلی در تمامی مراحل حمایت کرده است و این مساله همچنان در راس اولویت های این جنبش قرار دارد و تاکنون برای تحقق آن دست به کارهای زیادی زده است از جمله دست کشیدن از حکومت در غزه، موافقت با برگزاری انتخابات شهرداری ها در کرانه باختری و نوار غزه، امضای توافقنامه های آشتی ملی در قاهره، دوحه، مکه، صنعا و غزه، پذیرش سند وفاق ملی، پذیرش تفاهمات حاصل شده در بیروت و غیره.

وی اشاره کرد که با توجه به تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین المللی، ما قادر به پیشبرد پرونده آشتی ملی خواهیم بود، کما اینکه مصر نیز حمایت قاطع خود از این مساله را اعلام کرده است و بسیاری از کشورهای دیگر از جمله قطر و ترکیه هم آمادگی خود برای همکاری در این زمینه را اعلام کرده اند.

هنیه تاکید کرد که ما تصمیم به انحلال کمیته اداری در غزه و حضور دولت وفاق ملی در غزه گرفتیم تا جلوی طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی برای سیطره بر کرانه باختری و ادامه محاصره نوار غزه را بگیریم و حماس موضع یکپارچه‌ای در این زمینه دارد و تصمیمات اتخاذ شده مورد پذیرش تمامی رهبران این جنبش است.

اسماعیل هنیه اظهار داشت که ما حامی گزینه مقاومت و اصول ملی فلسطین هستیم و خود را برای مقابله با چالش های پیش رو و خنثی کردن طرح های شوم دشمن آماده می‌کنیم و هدفمان اعتبار بخشی مجدد به مساله فلسطین در محافل عربی، اسلامی و بین المللی است.

وی در پایان از جنبش فتح نیز دعوت کرد در این مسیر قدم برداشته و اجازه دهد دولت وفاق ملی در غزه حاضر شده و مسئولیت های خود را بر عهده بگیرد و راه حل هایی برای بحران‌های پیش روی این منطقه ارائه دهد.

هنیه تاکید کرد که ما آماده برگزاری گفتمان ملی به منظور اجرای توافقنامه‌های آشتی ملی، تشکیل دولت وحدت ملی و زمینه سازی برای برگزاری انتخابات سراسری هستیم.

پربیننده ترین خبرها