دانشگاه آکسفورد تابلو رهبر میانمار را پایین کشید

دانشگاه آکسفورد تابلو رهبر میانمار را پایین کشید
يکشنبه 9 مهر 1396 - 15:42

دانشگاه آکسفورد تابلو نقاشی که تصویر رهبر میانمار روی آن ترسیم شده بود را از سر در ورودی یکی از دانشکده‌های خود پایین کشیده و به انبار منتقل کرد.

العالم ـ اروپا

دانشگاه آکسفورد یک تابلوی نقاشی از چهره « آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم میانمار را از محل نمایش عمومی آن برداشت به یک انبار منتقل کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، آکسفورد که دانشگاه محل تحصیل « آنگ سان سوچی» است این اقدام را به دلیل موضع‌گیری‌های وی درباره مسلمانان میانمار و نقش وی در ایجاد فاجعه انسانی برای این گروه از مردم این کشور انجام داده است.

هیئت رئیسه دانشکده  «سنت هیو» تصمیم گرفت چند روز پیش از آغاز ترم جدید دانشگاه و ورود دانشجویان جدید، نقاشی این برنده جایزه نوبل را از ورودی اصلی خود پایین بکشد. 

پورتره آنگ سان چی که در سردر دانشکده سنت‌هیو دانشگاه آکسفورد نصب شده بود، اکنون به انبار منتقل شده است.

دانشگاه آکسفورد سال 2012 به « آنگ سان سوچی» مدرک دکترای افتخاری داد و شصت و هفتمین سالگرد تولد او را در دانشکده‌ای که او بین سال‌های 1964 تا 1967 در آن در رشته‌های سیاست، فلسفه و اقتصاد تحصیل کرده بود جشن گرفت. 

به گزارش تسنیم به نقل از گاردین، در ماه‌های گذشته، رهبر حزب حاکم میانمار به دلیل دفاع از رفتار دولت این کشور با مسلمانان روهینگیا که قربانی پاکسازی قومی و حملات خشونت‌بار نیروهای امنیتی این کشور شده‌اند با انتقادات شدید مواجه شده است.

دانشکده سنت‌هیو، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این دانشکده اوایل ماه جاری هدیه‌ی از یک نقاشی جدی دریافت کرد که برای مدتی به نمایش گذاشته می‌شود. در ضمن، نقاشی آنگ سوان چی به انبار منتقل شده است.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها