خشونت پلیس و احتمال شکایت کاتالان ها از دولت اسپانیا+عکس

خشونت پلیس و احتمال شکایت کاتالان ها از دولت اسپانیا+عکس
يکشنبه 9 مهر 1396 - 18:19

نیروهای دولت مرکزی اسپانیا برای جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی از تاکتیک‌های غیرمتناسب و خشونت‌آمیز علیه شهروندان استفاده کرده‌اند.

العالم ـ اروپا

دادآور منطقه کاتالونیا می‌گوید درباره تاکتیک‌های دولت مرکزی اسپانیا برای جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا به نهادهای اروپایی از جمله شورای اروپایی شکایت خواهد کرد.

«رافائل ریبو» روز یکشنبه گفت نیروهای دولت مرکزی اسپانیا برای جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی از تاکتیک‌های غیرمتناسب و خشونت‌آمیز علیه شهروندان استفاده کرده‌اند. 

«ریبو» که ریاست دفتری در کاتالونیا برای نظارت بر اجرای حقوق شهروندان را بر عهده دارد در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت که دولت اسپانیا «احترام اندکی برای حقوق بشر قائل شده است.»

وی از مادرید خواست تمامی اقدامات خشونت‌آمیز علیه شهروندان را متوقف کند. 

«آرتور ماس»، رئیس سابق منطقه کاتالونیا هم در گفت‌وگویی با تلویزیون اسپانیا گفت که «ماریانو راخوی» بایستی به سرعت از سمتش کناره‌گیری کند. او «راخوی» را «مستبد» و «سرکوبگر» خواند و گفت که او ریاست یک «کشور خشن» را بر عهده دارد.

دولت اسپانیا در پی حکم دیوان عالی این کشور که همه‌پرسی استقلال منطقه «کاتالونیا» را غیرقانونی اعلام کرده خواستار جلوگیری از برگزاری آن شد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن هستند که نیروهای پلیس از تاکتیک‌هایی مانند جلوگیری از رأی دادن مردم، گرفتن برگه‌های رأی، توقیف صندوق‌ها و بستن مراکز رأی‌گیری استفاده کرده است.

در بارسلونا پلیس از باتوم و شلیک گلوله‌های پلاستیکی علیه افرادی که در تظاهرات حامیان همه‌پرسی شرکت کرده بودند، استفاده کرد. 

در همین حال، سخنگوی دولت کاتالونیا اعلام کرد همه پرسی استقلال در 96 درصد مناطق تحت تسلط آنها برگزار شده است این دولت همچنین اعلام کرد در حملات پلیس به رأی‌دهندگان دستکم 337 نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش تسنیم، علی‌رغم این، معاون نخست‌وزیر اسپانیا مدعی شده نیروهای پلیس در کاتالونیا به «نحو متناسب» عمل کرده‌اند. وی گفت که دولت کاتالونیا با برگزاری این همه‌پرسی، «کاملاً غیرمسئولانه» عمل کرده است.

فیلم‌های زیر را کاربران فضای مجازی از نحوه رفتار پلیس با مردم در کاتالونیا منتشر کرده‌اند.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها