پس از سه سال تعطیلی

بندر بنغازی در شرق لیبی بازگشایی شد

بندر بنغازی در شرق لیبی بازگشایی شد
يکشنبه 9 مهر 1396 - 23:44

بندر تجاری بنغازی پس از سه سال تعطیلی به سبب درگیری میان گروههای رقیب در این شهر بزرگ و نفت خیز واقع در شرق لیبی روز یکشنبه فعالیت مجدد خود را به طور رسمی آغاز کرد.

العالم - لیبی

در مراسم بازگشایی بندر تجاری بنغازی، عبد الله الثنی نخست وزیر دولت مستقر در شرق لیبی با یک فروند نفتکش از طریق سواحل شهر طبرق خود را به بندر بنغازی رساند تا به دنیا اعلام کرد کند این بندر برای از سرگیری فعالیت های تجاری کاملا امن است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بنغازی، ناصر المغربی سخنگوی بندر بنغازی گفت: قرار نیست نفت خام از بندر بنغازی صادر شود اما واردات گاز، برخی فراورده های نفتی و محموله های عمومی از این بندر صورت خواهد گرفت و با از سرگیری فعالیت بندر بنغازی هزینه های واردات محموله های عمومی به کشور کاهش خواهد یافت.

عبد العظیم العبار رئیس بندر تجاری بنغازی هم اعلام کرد فعالیت این بندر از روز یکشنبه و پس از سه سال تعطیلی به طور رسمی دوباره آغاز شد و یک نفتکش از شهر طبرق وارد این بندر شد تا به دنیا اعلام کرد که بندر کاملا امن و برای استقبال از کشتی های باری و نفتکش ها آماده است.

بندر تجاری بنغازی مانند فرودگاه بین المللی این شهر نفت خیز از سال 2014 و در پی تشدید درگیری ها میان نیروهای وفادار به ژنرال خلیفه حفتر وابسته به دولت شرق لیبی با گروههای مسلح تعطیل شد.

ژنرال خلیفه حفتر در اوایل ماه ژوئیه از نابودی گروههای مسلح و تروریستی در شهر بنغازی خبر داد اما درگیری های پراکنده در برخی نقاط این شهر هنوز ادامه دارد.

فرودگاه بنغازی نیز  فعالیت خود را اواسط ماه ژوئیه از سرگرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها