روسیه 20 میلیارد دلار از بدهی‌های كشورهای آفریقایی را بخشید

روسیه 20 میلیارد دلار از بدهی‌های كشورهای آفریقایی را بخشید
دوشنبه 10 مهر 1396 - 06:54

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، 20 میلیارد دلار از بدهی های کشورهای آفریقایی را بخشید.

العالم - آفریقا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری اقتصادی اکوفین (Agence Ecofin)، مطبوعات و رسانه های ارتباط جمعی روسیه اعلام کردند، پوتین در پایان دیداری که با آلفا کنده رئیس جمهوری گینه داشت بخشی از بدهی های کشورهای بسیار فقیر آفریقای را بخشید. هدف از این اقدام روسیه، کمک به کشورهای بسیار فقیر و بسیار مقروض آفریقا بوده است.

به موجب این تصمیم پوتین، در مجموع 20 میلیارد دلار از بدهی های کشورهای مختلف آفریقایی بخشیده می شود اما هنوز مشخص نیست که دقیقا چه کشورهایی مشمول این بخشودگی می شوند. چون روسیه فهرست کشورهایی  راکه مشمول این ابتکار می شوند منتشر نکرده است.

پوتین در همین راستا اعلام کرد کشورش از طریق برنامه جهانی غذا پنج میلیارد دلار دیگر به کشورهای فقیر آفریقایی کمک می کند. این بدهی های کشورهای آفریقایی به زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق برمی گردد. در آن زمان اتحاد جماهیر شوروی به کشورهای سوسیالیست که با روسیه همکاری داشتند، کمک مالی می کرد.

کمک هایی که روسیه در چارچوب برنامه جهانی غذا به کشورهای آفریقایی کرده است بیشتر شامل کشورهایی مانند سومالی، گینه، کنیا و جیبوتی بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها