درخواست گروه های مخالف نظام سوريه برای حضور در مذاكرات ژنو

درخواست گروه های مخالف نظام سوريه برای حضور در مذاكرات ژنو
سه شنبه 11 مهر 1396 - 02:16

نمایندگان گروه های مخالف نظام سوریه در رایزنی با وزیر امور خارجه روسیه خواستار تشکیل هیئت مشترک برای حضور در گفتگوهای صلح ژنو شدند.

این در حالی است که منابع وابسته به مخالفان سوری در تشریح چگونگی وضعیت راه حل سیاسی مناقشه سوریه ، از مخالفت کمیته عالی مذاکرات وابسته به ریاض با تشکیل چنین هیئتی خبر دادند. 
به گزارش خبرگزاری تاس از مسکو به نقل از منابع سوری، شماری از نمایندگان مخالف اخیرا به منظور بحث و گفتگو درباره چگونگی تشکیل هیئتی مشترک برای حضور در نشست مذاکرات ژنو با وزیر امور خارجه روسیه دیدار کردند.
تشکیل هیئت 30 نفره  که شماری از اعضای آن نقش مشورتی دارند و دیدگاههای سه گروه اصلی مخالف مورد حمایت مصر، مسکو و ریاض را مطرح می کنند از مهمترین محورهای گفتگوهای اخیر مخالفان سوری با سرگئی لاوروف بوده است.
این در حالی است که منابع دیگر سوری از دیدار الیان مسعد، نماینده موسوم به گروه حمیمیم که در مذاکرات 2016 ژنو حضور داشت با مقامات مسکو خبر دادند.
وی همچنین از تلاش های عربستان سعودی در نشست های مشورتی مخالفان سوری و حمایت روسیه از اینگونه تلاش ها در خلال دیدار سرگئی لاوروف از ریاض در اوایل سپتامبر سال کنونی خبر داد.
منابع خبری سوری با اشاره به موارد نقض آتش بس ، اقدامات بعدی جهت تقویت و تسریع در روند استفاده از راه حل سیاسی را خواستار شدند.
گزارش ها حاکی است ، نبود پیشرفتی در مذاکرات صلح ژنو نشان می دهد در چارچوب کنونی باید تغییراتی ایجاد شود.
 

پربیننده ترین خبرها