استقبال فواد معصوم از دعوت آیت‌الله سیستانی برای پایبندی به قانون اساسی

استقبال فواد معصوم از دعوت آیت‌الله سیستانی برای پایبندی به قانون اساسی
سه شنبه 11 مهر 1396 - 17:05

رئیس‌جمهوری عراق از دعوت مرجع عالی‌قدر شیعیان برای پایبندی به قانون اساسی استقبال کرد.

العالم- عراق

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق امروز (سه‌شنبه) به مردم این کشور روز ملی و سالگرد استقلال ۱۹۳۲ را تبریک گفته و تصریح کرد: در این تاریخ عراق به استقلال ملی خود دست یافت و با پایان قیمومیت انگلیس به عضویت سازمان ملل درآمد.

فواد معصوم همچنین دعوت آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق برای پایبندی به قانون اساسی و اتکا به آن برای حل اختلافات داخلی را ستود و مجددا بر وحدت و تمامیت عراق و پایبندی به اصول قانون اساسی تاکید کرد.

وی هم چنین از استقبال صادقانه و فوری دولت و پارلمان منطقه کردستان عراق از این دعوت قدردانی کرد.

معصوم همچنین با تاکید بر لزوم برداشتن گام‌های رو به جلو با اراده‌ای محکم جهت ایجاد کشور دموکرات فدرال جدید که ضامن حقوق شهروندی و حفاظت از تمامی اقشار باشد،گفت: اینک به تلاش‌های جدی برای از سرگیری گفت‌وگوی برادرانه و دستیابی به راه‌حل‌های همیشگی جهت حل اختلافات اربیل و بغداد براساس قانون اساسی پایبند است..

وی گفت : ما بار دیگر بر اولویت حمایت از وحدت مردم و کشورمان به ویژه دراین مرحله  پر خطر تاکید کرده و بر لزوم تقویت روابط محکم میان اقشار مختلف عراق و اهمیت حفظ حقوق اساسی عراقی ها و برقراری مساوات و کنار گذاشتن قوم گرایی و نژادپرستی تاکید داریم.

وی افزود: به جوانان شجاع خود عضو نیروهای مسلح درود فرستاده و به احترام شهدای خود تمام قد ایستاده و بر حمایت از خانواده های آنان جهت بهره مندی از زندگی عزت مندانه و زمینه سازی برای بازگشت ایمن  آوارگان و بازسازی مناطق آزاد شده و همه کشور تاکید داریم.

ما کاملا به مردم خود جهت عبور از این بحران و خروج مقتدرانه و متحد تر از پیش برای رفع همه مشکلات کنونی و توسعه ساختار سیاسی دموکراتیک فدرال و ایجاد آینده درخشان اطمینان کامل داریم .

217

پربیننده ترین خبرها