واکنش فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا به صادر نشدن ویزای ورزشکاران ایرانی

واکنش فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا به صادر نشدن ویزای ورزشکاران ایرانی
سه شنبه 11 مهر 1396 - 20:01

فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا اعلام کرد که تنها با صدور ویزای یک وزنه‌بردار ایرانی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان مخالفت کرده است.

العالم ـ ایران ـ ورزشی 

در فاصله دو ماه مانده تا آغاز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان آناهایم واقع در کالیفرنیا، گفته می‌شود که آمریکایی‌ها با صدور ویزای چهار نفر از  اعضای کاروان وزنه‌برداری ایران از جمله دو وزنه‌بردار مخالفت کرده‌اند، اما فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا این خبر را تکذیب کرد.  رقابت‌های قهرمانی جهان قرار است بین تاریخ‌های 28 نوامبر تا 6 دسامبر 2017 (7 آذر تا 15 آذر) به میزبانی شهر آناهایم واقع در کالیفرنیا برگزار شود.

فیل اندروز، مدیر اجرایی فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا در این خصوص اظهار داشت که تمامی درخواست‌های وزنه‌برداران ایرانی برای صدور ویزا مورد موافقت قرار گرفته و تنها با درخواست یک ورزشکار که نامش را بر اساس قوانین نمی‌تواند فاش کند، طبق قانون 214b مخالفت شده است.

مدیر اجرایی فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا در این خصوص گفت: این قانون تأکید می‌کند متقاضی صدور ویزا باید اثبات کند که پس از اتمام مسابقات قهرمانی جهان به کشور خود بازخواهد گشت. با مشورتی که با وزارت خارجه (آمریکا) داشتیم، مشخص شد که وزنه‌بردار ایرانی به مانند هم‌تیمی‌هایش نتوانسته مدارک لازم برای اثبات این موضوع را تأمین کند. افراد دیگری که درخواست‌شان برای حضور در این مسابقات رد شده، از اعضای کاروان ایران و تراپیست تیم بوده‌ا‌ند.

به گزارش تسنیم، اندروز البته خبر داد فدراسیون وزنه‌بردای ایران برای دریافت ویزای آن ورزشکاری که بار اول درخواستش از سوی آمریکا رد شده، درخواست مجدد صدور ویزا داده‌ است. او تأکید کرد: مطمئن هستیم که آن وزنه‌بردار باقیمانده ایران در صورتی که به قانون 214b پایبند باشد، موفق به دریافت ویزایش خواهد شد.

در روزهای اخیر اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه آمریکا با درخواست صدور ویزای صالح چراغی و ایوب موسوی، وزنه‌برداران اوزان 85 و 94 کیلوگرم ایران مخالفت کرده، اما اندروز این خبر را تکذیب و اعلام کرد نام هیچیک از این دو ورزشکار در لیست اولیه‌ای که فدراسیون وزنه‌بردای ایران برای صدور ویزا اعلام کرده، نبوده است.

پربیننده ترین خبرها