انگليس نشان آزادی آكسفورد را از آنگ سان سوچی پس گرفت

انگليس نشان آزادی آكسفورد را از آنگ سان سوچی پس گرفت
چهارشنبه 12 مهر 1396 - 11:51

پایگاه اینترنتی شبکه خبری بی بی سی انگلیس، خبر پس گرفتن  نشان افتخاری آزادی آکسفورد را از آنگ سان سو چی رهبر میانمار به دلیل مواضع وی درخصوص بحران آوارگان مسلمان روهینگیا تایید کرد.

 العالم ـ آسیا

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، این نشان در سال 1997 به سبب مبارزات طولانی رهبر میانمار در حمایت از دموکراسی به وی اعطا شده بود، اما شورای شهر آکسفورد اعلام کرد آنگ سان سوچی دیگر شایستگی در اختیار داشتن این نشان را ندارد.
باب پرایس رهبر شورای شهر آکسفورد ضمن حمایت از این اقدام گفت مردم از خشونت های گسترده علیه اقلیتی که بیشترین صدمه را در جهان دیده اند، منزجر هستند.
وی افزود: غیرمعمول است که رهبر میانمار از انتقاد از وحشی گری های این کشور سرباز می زند.
این نشان افتخار در حالی از رهبر میانمار پس گرفته می شود که دانشکده سنت هیوگ آکسفورد هفته گذشته تصویر پرتره نقاشی شده از وی را از نمایش عمومی حذف کرد.
این اقدامات در پی خشونت های اخیر در استان راخین در میانمار صورت گرفته است که بیش از نیم میلیون مسلمان روهینگیا را از این کشور فراری داده است.
ناکامی سوچی در محکوم کردن اقدامات ارتش میانمار یا پرداختن به اتهامات پاکسازی نژادی در این منطقه با انتقادهای شدید رهبران جهان و گروه های نظیر عفو بین المل مواجه شده است.
جان سیمپسون سردبیر امور جهانی بی بی سی گفت: سازمان های دیگر نیز در حال بررسی مجدد نشان های افتخاری هستند که به خانم سوچی تعلق گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها