مصاحبه با خواننده پاپی که در بیت رهبری مداحی کرد

مصاحبه با خواننده پاپی که در بیت رهبری مداحی کرد
پنج‌شنبه 13 مهر 1396 - 08:44

در این خبر مصاحبه با علی اکبر قلیچ را می خوانید.

العالم _ ایران / فرهنگی

شب هشتم محرم به بیت رهبری رفت و در حسینیه امام‌خمینی(ره) در حضور مقام معظم رهبری نوحه‌ خواند و مورد توجه قرار گرفت؛ به دو دلیل اول این‌که او به عنوان خواننده پاپ بین مردم شهرت دارد هر چند بیشتر تِرَک‌ها و آلبوم‌هایی که منتشر کرده تم مذهبی دارد. دوم این‌که او 24 سال دارد و حضورش در این مراسم نشان‌دهنده این است که رهبر معظم انقلاب به جوانان در هر رشته‌ای اهمیت می‌دهند.

 با علی‌اکبر قلیچ هم‌صحبت شدیم تا برایمان از این مراسم و برنامه‌هایش برای آینده بگوید.

کمی از خودتان برایمان بگویید، از کی خوانندگی را شروع کردید؟

متولد سال 72 در محله نازی‌آباد هستم.

نازی‌آباد یکی از محله‌‌های قدیمی تهران است که از سابق در دهه محرم مراسم ویژه‌ای برای عزاداری امام‌حسین(ع) و یارانش برگزار می‌کند.

در جنوب شهر تهران خانواده‌های مذهبی زندگی می‌کنند که پایبند و وفادار به آیین‌‌های مذهبی هستند. البته همه مردم کشورمان مذهبی هستند و همه در ایام محرم برای امام حسین(ع) سوگواری می‌کنند و هر کسی به سبک و سیاق خود ارادتش را به سیدالشهدا(ع) نشان می‌دهد. مرا الان بیشتر مردم به عنوان خواننده می‌شناسند، اما در ماه محرم برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنم. از بچگی در هیات‌ محله‌مان مداحی می‌کردم و اکنون نیز این کار را انجام می‌دهم.

از چند سالگی مداحی را شروع کردید؟ احتمالا در همین مداحی‌ها بوده که متوجه شدید صدای مناسبی برای خوانندگی دارید؟ چه کسی مشوق شما بود؟

پنج، شش ساله بودم که برخی از آوازها یا نوحه‌‌ها را برای خودم زمزمه می‌کردم و همین باعث شد خانواده‌ام متوجه شوند در این زمینه استعداد دارم. پدرم علاقه‌مند بود در هیات‌ها و عزاداری امام حسین(ع) مداحی کنم به همین دلیل مداحی در ایام محرم را شروع کردم و همچنان این کارم ادامه دارد و از خدا می‌خواهم به من توفیق دهد که نام سالار شهیدان روی زبان و در کلامم باشد.

نزد استادان آموزش دیده‌اید یا تجربی کار کرده‌اید؟

تئوری موسیقی را پیش استادانی مانند سهراب‌ پورناظری گذرانده‌ام، اما خودم نیز پیگیر آن بوده‌ام و در این زمینه زیاد مطالعه کرده‌ام. معتقدم استعداد بسیار مهم است و بعد می‌توان با پشتکار راهی را که انتخاب کرده‌ای ادامه دهی. با همه اینها به نظرم خواندن باید به اصطلاح در خونت باشد.

از خواننده یا مداح خاصی الگو گرفته‌اید؟

کار بیبشتر خواننده‌ها را گوش می‌کنم تا با فضای کارشان آشنا شوم اما از خواننده یا مداح خاصی الگو نگرفته‌ام.

چطور شد برای نوحه‌خوانی به بیت دعوت شدید و برایمان از حال و هوای آنجا بگویید؟

لطف خدا بود که من به این مراسم دعوت شدم .یکی از بهترین اتفاقات زندگی من همین بود وافتخار می‌کنم در بیت رهبرمعظم انقلاب به عنوان ذاکر برای امام حسین (ع) انجام وظیفه کردم.

بازتاب‌هایی که بعد از این حضور گرفتید، چگونه بود؟ به نظر می‌رسد مردم و جوانان از حضور شما در این مراسم استقبال کرد‌ه‌اند چون شما علاوه بر مداحی، خواننده پاپ نیز هستید؟

بازتاب‌ها در فضای مجازی خیلی خوب بود.کامنت‌های خیلی خوبی برایم نوشته بودند.همان‌طور که گفتم، امام‌حسین(ع) در زندگی همه ما حضور دارد و مردم ایران به سالار شهیدان ارادتمندند. از حضورم در این مراسم هم کسانی که کارهای مرا شنیده‌اند، استقبال کردند وهم دیگر مردم.

اعتماد به نفس بالایی داشته‌اید که در مقابل مقام معظم رهبری مداحی کرده‌اید؟

به نظرم انرژی این‌گونه کارها از جای دیگری تامین می‌شود و خدا کمک می‌کند. معمولا وقتی در جمعی قرار است برنامه اجرا کنی، حتما استرس هم هست اما واقعیت این است که ته دلم روشن بود و چون برای امام‌حسین(ع) می‌خوانم، استرسم خیلی کم بود.

بیشتر آثار شما تم مذهبی دارد، آیا قرار است همین روش را ادامه دهید یا موضوعات و تم‌‌های دیگر را هم تجربه خواهید کرد؟

بیشتر کارهایم مذهبی است، اما ترک‌هایی نیز دارم که شعرش مفاهیم دیگری دارد.من برای اعتقاداتم می‌خوانم و این آرزوی قلبی‌ام است، اما تلاش می‌کنم تجربه‌های مختلفی در این زمینه داشته باشم.چندی پیش کاری به نام قلب امید ساختیم که اثری بین‌المللی با موضوع صلح جهانی است که بزودی منتشر خواهد شد. فکر می‌کنم اثر متفاوت و نویی است که با کارهای دیگرم فرق دارد.

آلبوم بی‌سیم‌چی به موضوع دفاع مقدس را چند سال قبل منتشر کردید، باز هم در این حوزه کار کرده‌اید؟

جزیره مجنون را هم با موضوع شهدا خوانده‌ام که از تلویزیون پخش شد. موضوع دفاع مقدس و شهدا از سوژه‌هایی است که بیشتر خواننده‌ها تمایل دارند درباره آنها بخوانند.

خبرآنلاین

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها