اختصاصی/

نخستین تصاویر العالم از آزادی مرکز الحویجه

پنج‌شنبه 13 مهر 1396 - 10:18

خبرنگار شبکه خبری العالم لحظاتی پیش با حضور در مرکز منطقه الحویجه در استان کرکوک عراق، آزادسازی این منطقه را به تصویر کشید.

العالم - عراق

خبرنگار شبکه خبری العالم اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق صبح امروز مرکز منطقه الحویجه را به طور کامل آزاد کردند.

وی افزود: این نیروها کار پاکسازی محله های این منطقه را آغاز کرده اند.

به گفته خبرنگار العالم، اجساد شمار زیادی از عناصر گروه تروریستی داعش از جمله عناصر خارجی این گروه در کوچه و خیابانهای منطقه الحویجه روی زمین مشاهده می شود.

وی گفت: اکثر عناصر کشته شده داعش در الحویجه را عناصر عرب خارجی این گروه تشکیل می دهند.

خبرنگار العالم گفت: عناصر داعش چند ساعت بیشتر نتوانستند با نیروهای عراقی مقابله کنند و این نیروها در طول عملیات خود در منطقه الحویجه تاکنون 300 روستا را آزاد کرده اند.

وی تصریح کرد: نیروهای عراقی کارگاه های بمبگذاری داعش در مناطق آزاد شده الحویجه پیدا کرده اند. آنها همچنین شمار زیادی خودروی بمب گذاری شده داعش را یافته اند.

خبرنگار العالم گفت: عناصر داعش دهها نفر از اهالی الحویجه را در مرکز این منطقه اعدام کرده اند.

به گفته خبرنگار العالم، منطقه الحویجه سرشار از معادن و ثروت های طبیعی است و یک منطقه راهبردی به شمار می رود که استان کرکوک را به استان صلاح الدین متصل می کند.

وی افزود: چند ساعت دیگر تا تامین کامل امنیت الحویجه نمانده است و نیروهای امنیتی در حال تعقیب عناصر باقی مانده داعش بویژه در محله الصناعی در شرق الحویجه هستند.

سرهنگ المالکی از فرماندهان عملیاتی در مرکز منطقه الحویجه به خبرنگار العالم گفت: گروه داعش شکست بزرگی خورده است و نیروهای ما درحال پیشروی هستند.

6

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها