بشار اسد درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفت

بشار اسد درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفت
جمعه 14 مهر 1396 - 00:21

رئیس‌‏جمهور سوریه در پیام تلگرافی برای فواد معصوم رئیس جمهور کنونی عراق، درگذشت جلال طالبانی رئیس جمهور سابق این کشور را تسلیت گفت.

العالم-سوریه

به گزارش المیادین، بشار اسد رئیس جمهور سوریه با ارسال پیام تلگرافی به فواد معصو رئیس جمهور کنونی عراق، درگذشت جلال طالبانی رئیس جمهور سابق این کشور را تسلیت گفت.

جلال طالبانی رئیس جمهور پیشین عراق سه شنبه گذشته در سن ۸۴ سالگی در آلمان درگذشت. وی متولد ۱۹۳۳ میلادی، رئیس جمهور عراق در فاصله سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ میلادی و رهبر حزب اتحادیه میهنی کردستان بود.

طالبانی در سال ۲۰۰۸ جراحی قلب موفقی انجام داد و در سال ۲۰۱۲ به دنبال سکته مغزی به آلمان منتقل شد که این موضوع درباره میزان توان وی درباره بازگشت مجدد به عرصه سیاسی شک و تردید ایجاد کرد.

آقای طالبانی در سال ۲۰۰۵ و دو سال پس از حمله نظامی آمریکا به عراق و سقوط رژیم صدام به ریاست جمهوری رسید.

آقای طالبانی (معروف به مام جلال) که از پایه گذاران حزب میهنی کردستان عراق در سال ۱۹۷۶ بود، بیش از ۶۰ سال از زندگی خود را در فعالیت‌های سیاسی و مسلحانه کردستان عراق گذراند و از چهره‌های برجسته در اقلیم کردستان عراق بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که محمد جواد ظریف روز جمعه در صدر هیاتی بلندپایه برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری جلال طالبانی به سلیمانیه سفر می‌کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها