هكرهای روس چگونه به اطلاعات فوق محرمانه آمريكا دست یافتند؟

هكرهای روس چگونه به اطلاعات فوق محرمانه آمريكا دست یافتند؟
جمعه 14 مهر 1396 - 07:25

وال استریت ژورنال روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد هکرهای روس از نرم افزار ضد بدافزار شرکت روسی کاسپرسکی برای سرقت اطلاعات فوق محرمانه یک پیمانکار آژانس امنیت ملی آمریکا (ااِن.اِس.ای) استفاده کرده اند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، وال استریت ژورنال نوشت: در اتفاقی که به نظر سومین درز اطلاعاتی یک پیمانکار سازمان امنیت ملی آمریکا ظرف چهار سال گذشته باشد، هکرهای روسیه در سال 2015 با نفوذ به شبکه های رایانه ای موفق شدند اطلاعاتی در رابطه با چگونگی نفوذ سازمان امنیت ملی آمریکا به شبکه های رایانه ای دیگر کشورها و همچنین نحوه محافظت از خود در برابر چنین حملاتی به دست آورند.
این حملات که سال گذشته کشف شد، می توانند توضیح دهند که چرا دولت آمریکا اخیرا به کلیه ادارات و سازمان های زیرمجموعه خود دستور داد از نرم افزارهای ضد ویروس تولید شرکت کاسپرسکی مستقر در مسکو استفاده نکنند.
وزارت امنیت داخلی آمریکا سیزدهم سپتامبر به سازمان های وابسته به دولت این کشور دستور داد ظرف 90 روز نرم افزار کاسپرسکی را از رایانه های خود حذف و به جای آن از محصولات تایید شده استفاده کنند.
این وزارتخانه در بیانیه ای خاطرنشان کرد، محصولات شرکت کاسپرسکی دسترسی گسترده و متمایزی به فایل ها و محتوای رایانه هایی که این نرم افزار روی آنها نصب شود، ایجاد می کند که می تواند به وسیله هکرها برای دستیابی به اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها