"ابرقاچاقچی" لوازم خانگی و ظروف شیشه‌ای بازداشت شد

جمعه 14 مهر 1396 - 10:37

فرمانده انتظامی هرمزگان از بازداشت یک ابر قاچاقچی لوازم خانگی و ظروف شیشه‌ای در هفته‌های اخیر خبر داد.

العالم ـ ایران ـ اجتماعی

سردار عزیزالله ملکی با اشاره به همکاری گسترده ناظر جدید گمرکات استان هرمزگان در خشکاندن قاچاق با دستگاههای مسئول، از دستگیری یک ابر قاچاقچی در هفته های گذشته خبر داد.

وی افزود: اخیرا بعد از همکاری مناسب دستگاههای امنیتی، ناظر گمرکات استان و مرجع قضایی یکی از قاچاقچیان شناخته شده کالا دستگیری و بر اساس اطلاعات موجود با اتهامات (سنگین) مواجه شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه مسیری که نیروی انتظامی در استانهای مرزی در پیش گرفته فضا را برای قاچاقچیان ناامن کرده است، گفت: پدیده قاچاق کالا خسارتهای سنگینی را به لحاظ فرهنگی و اقتصادی به کشور وارد کرده  و از این رو نمی‌توان نسبت به موضوع برخورد جدی و  قاطع با قاچاقچیان بی تفاوت بود.
وی افزود، اخیرا نیروی انتظامی علاوه بر تشدید کنترلها در مسیرهای زمینی، به مبارزه با قاچاق  در دریا نیز ورود جدی کرده است، به عنوان مثال هفته قبل ماموران یک لنج را توقیف کردند که بیش از 10 میلیارد تومان کالای قاچاق شامل انواع پودرهای بدنسازی و بهداشتی را حمل می‌کرد.

دستگیری 3 نفر در پرونده اخیر قاچاق پارچه از کیش
ملکی گفت: امروز محیط برای قاچاقچیان ناامن شده و اگر تعامل مناسب در بین مدیران انتظامی و گمرک نبود قطعا به این موفقیت دست پیدا نمی‌کردیم، از سوی دیگر این همکاری باعث شد محموله های بزرگ قاچاق در استان کشف شود. در موضوع قاچاق 23 کانتینر که اخیرا توسط نیروی انتظامی کشف شد، ناظر گمرکات همکاری ویژه ای را با نیروی انتظامی داشت. بر همین اساس تا کنون 3 نفر دستگیر شده اند و از آنجا که این قاچاق سازمان یافته بوده به نظر می رسد قاچاقچیان با جرائم سنگینی رو به رو شوند.

وی افزود: قاچاقچیان وقتی در تور اطلاعاتی نیروی انتظامی و دیگر دستگاههای متولی مبارزه با قاچاق قرار می‌گیرند، برای رهایی خود از وکلای تراز اول استفاده می‌کنند، اما نیروی انتظامی برای احقاق حقوق دولت تا آخر ایستاده است و اجازه پایمال شدن حقوق مردم را نمی‌دهد.

به گزارش تسنیم، موضوع پرونده قاچاق  ظروف شیشه‌ای که در سالهای 94 و 95 انجام شده دامنه بسیار وسیعی دارد که هنوز مراجع مسئول در خصوص حواشی آن به صورت رسمی اطلاع رسانی نکرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها