روایت جدید از دیدار ظریف و تیلرسون

روایت جدید از دیدار ظریف و تیلرسون
يکشنبه 16 مهر 1396 - 07:42

خبرنگار مجله نیویورکر در مقاله خود با روایت صحنه ای جدید و البته متفاوت از دیدار ظریف و تیلرسون، واقعیات را وارونه جلوه داد.

العالم- ایران/ سیاسی 

به گزارش مهر به نقل از دیلی کار، خبرنگار مجله نیویورکر آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی جدید، روایتی تازه از دیدار رکس تیلرسون وزیر خارجه این کشور و محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان مطرح کرده است.

در گزارش این خبرنگار آمده است: تیلرسون به صورت وزیر خارجه ایران خیره شد و به او گفت که در مورد ایران چه می اندیشد.

وی در ادامه می نویسد تیلرسون به انتقاد تند و صریح از ایران پرداخته و گفت هیچ کسی نمی تواند مدعی شود ایران به شکلی مثبت به صلح و امنیت منطقه کمک کرده است.

وی در ادامه نوشته های خود از قول تیلرسون مدعی شد: برداشته شدن تحریم ها که بر اساس مفاد مندرج در برجام صورت گرفته، سبب شدت گرفتن رفتار غیرقابل پذیرش ایران شده است.

به گفته این خبرنگار، تیلرسون مدعی شده که روابط ایران و آمریکا با خشونت علیه ما (آمریکا) تعریف شده است...

وی در ادامه افزود: رکس تیلرسون در جریان برگزاری جلسه وزرای خارجه ۱+۵ ابتدا به شش وزیر از جمله محمد جواد ظریف اجازه داد سخن بگویند درحالی که ظریف در سخنانش با عصبانیت درباره تحریم‌های آمریکا اعتراض کرد.

در همین زمینه، یک منبع آگاه در گفتگو با تابناک اظهار داشت: « جلسه ای که میان ایران و گروه 1+5 در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد؛ با درخواست و ابتکار عمل آمریکا تشکیل نشد و مدیر جلسه نیز تیلرسون نبوده است و به همین جهت آمریکایی ها در این جلسه در موضع ضعف قرار داشتند؛ به طوری که کاملا تحت تاثیر اتفاق نظر اعضا و اظهارات وزیرخارجه کشورمان در مورد برجام قرار داشتند».

این منبع آگاه افزود؛ روایت منتشر شده توسط مجله آمریکایی نیویورکر در موضع درست بیان نشده و می توان آن را وارونه سازی واقعیت دانست و بیش از هر چیز تلاشی بوده تا انفعال وزیر خارجه آمریکا در این نشست را پوشش دهد.این منبع ادامه داد در حالی که دکتر ظریف در این جلسه با قاطعیت مواضع جمهوری اسلامی رو بیان کرد، وقتی نوبت به تیلرسون رسید وی صرفا چند عبارت رو که برای او روی برگه کاغذی نوشته بودند را خواند و سکوت کرد!

در ادامه، این منبع آگاه اضافه کرد؛ گزارش و روایت این رسانه آمریکایی بیش از هر چیز تبلیغ و تقویت موضع تیلرسون در برابر دونالد ترامپ بوده است تا تضعیف موضع ایران. چراکه در روزهای گذشته شواهد و نشانه هایی از اختلاف میان تیلرسون و ترامپ منتشر شد که جایگاه تیلرسون را در دولت آمریکا تضعیف کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها