نقطه ضعف اسرائیل کجاست؟

نقطه ضعف اسرائیل کجاست؟
يکشنبه 28 اسفند 1390 - 10:12

تجاوزات اخير صهيونيستها به غزه و پاسخ دندان شکن مقاومت غزه به اين رژيم؛ نقاط ضعف و عدم پايداري جبهه داخلي رژيم اشغالگر را نمايان ساخت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "شلومو بوحبوط" رییس شورای شهر، و شهردار معالوت در این خصوص گفت: "در صورت وقوع جنگ فراگیر نیمی از ساکنان اسرائیل از امنیت لازم در برابر حملات برخوردار نیستند؛ نتایج وخیم جنگ 33 روزه لبنان نقاط ضعف جبهه داخلی را آشکار کرد".

وی افزود: "در جنگهای آینده نه تنها سربازان، بلکه زندگی خانواده های آنها نیز در معرض تهدید حملات قرار دارد".

بوحبوط خاطرنشان کرد: "بودجه دولت اسرائیل برای حفظ امنیت جبهه داخلی بسیار محدود است. در صورتی که دولت بودجه اختصاصی را به سقف یک و نیم ملیارد شیکل نرساند، من هرگز مسؤولیت وزارت جبهه داخلی را بر عهده نمی گیرم".

بوحبوط ادامه داد: "محدود بودن پناهگاه ها، برای اسرائیل بحران ساز است. تعداد پناهگاهها در مناطق مرکزی بسیار محدود و انگشت شمار است".

وی افزود: "دولت برای حل این مشکل باید بودجه قابل توجهی را به این بخش اختصاص دهد".

شهردار معالوت ادامه داد: "دولت همواره از حمله به ایران سخن می گوید و من نمی دانم اینگونه اظهارات تنها جنبه تبلیغاتی دارد یا واقعی است. امیدوارم که ادعاهایی از قبیل حمله به ایران تنها جنبه تبلیغاتی داشته باشد؛ اما در صورت مصمم بودن دولت اسرائیل برای حمله به ایران پیش از اقدام به این حمله باید امنیت جبهه داخلی فراهم شود".

 

"علی فیصل" کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه العالم تصریح کرد: " رژیم اشغالگر در تأمین امنیت جبهه داخلی خود دچار مشکل است".

وی گفت: " رژیم اشغالگر اخیرا برای بررسی توان جبهه داخلی در برابر حملات موشکی مقاومت پنج رزمایش گسترده برگزار کرده است، که این رزمایشها نقاط ضعف جبهه داخلی رژیم صهیونیستی را برملا کرده است".

 

18-9:16



پربیننده ترین خبرها